El segment dels compactes és un dels que més ha patit l'auge dels SUV tant al nostre país com a Europa. Si fa alguns anys models com el Seat León, l'Opel Astra, el Volkswagen Golf, el Ford Focus o el Peugeot 308, entre molts d'altres, passaven per ser alguns dels models més venuts al nostre país i en molts casos les referències de les seves respectives marques, avui dia són models que viuen a l'ombra dels SUV.

Però això no significa que les marques no hi continuïn comptant ni segueixin renovant-lo i actualitzant-los, entre altres coses perquè són models que continuen sent perfectes per a tota mena d'ús, fins i tot també per a usos familiars.

 

Un bon exemple d'això és un model que, malgrat que ara ja no compte amb l'èxit amb què comptava fa uns anys, continua sent una opció molt interessant al nostre país: el Seat León. Però el problema de León és que, com ha passat sempre, alguns dels seus rivals directes s'han actualitzat també recentment, sent el Opel Astra una opció molt interessant entre els compactes generalistes que es queden un esglaó per sota del Volkswagen Golf en preu.

El Opel Astra PHEV, una opció millor que el Seat León

La marca alemanya és molt conscient que el seu Astra no té el pes que havia tingut fa uns anys, però no per això estan deixant de comptar amb ell com una de les seves millors armes al nostre país.

De fet, és un dels models de Opel que compta amb una mecànica híbrida endollable, un tipus de motor perfecte per a aquells que solen conduir de forma habitual per entorns urbans però que no volen tenir els problemes amb elèctric a l'hora d'afrontar llargs viatges a la carretera i autopista.

 

En el seu cas compta amb una mecànica que acaba oferint una potència conjunta de 180 cavalls de potència i 60 km d'autonomia manera 100 × 100 elèctric, encara que si optem per utilitzar el motor elèctric exclusivament en cicle urbà, l'autonomia pot arribar a superar els 70 km.

És un model que actualment està en oferta, pel que se situa per relació qualitat preu per sobre de models com el Seat León també amb aquest tipus de mecànica que, sent una opció interessant, es queda un esglaó per sota quant a qualitat respecte al model alemany, que a més és un model molt més modern i compta amb molta millor tecnologia.