Un dels factors de compra més determinants en els últims temps al nostre país, i que encara més el més determinant de cara al futur tenint en compte la restriccions en bona part de les grans ciutats a Espanya, són les etiquetes de la DGT, especialment les ECO i ZERO, que són els que permeten entrar a les zones de restriccions.
Per aconseguir l'etiqueta ECO es pot fer de diferents maneres, ja sigui amb models amb motors híbrids auto recarregables, amb models amb motors amb sistema de micro obligació lleugera, o amb opcions amb motors bifuel com és el cas dels GLP que tant triomfen als concessionaris de Dacia.
Tanmateix, per aconseguir l'etiqueta ZERO de la DGT, tan sols hi ha dues opcions. D'una banda, i directament o per un model 100 × 100 elèctric i, per un altre, fer-se amb un model amb motor híbrid endollar parli, un tipus de mecànica que per col·locar aquesta etiqueta ha de tenir com a mínim una autonomia de 50 km en manera 100 × 100 elèctric.
Aquests són els 5 cotxes més barats amb etiqueta ZERO de la DGT
El curiós en aquest cas és que, tal com podem veure en el següent rànquing, són precisament models elèctrics els que poden presumir d'ocupar les cinc primeres posicions entre els cotxes més barats a la venda a Espanya que pot lluir aquesta etiqueta.
Com no podia ser de cap altra forma sent precisament la marca low-cost de referència a Espanya i a Europa, Dacia pot presumir de tenir en el seu Spring el cotxe amb etiqueta ZERO més barat a la venda al nostre país, un preu comptant ja amb tots els ajuts del Pla MOVES, com ocorre amb la resta de models, que es queda per sota dels 21.000 €.
També es queda per sota un dels elèctrics que més està donant de què parlar a Espanya en els últims temps, el MG4, una de les grans propostes de la marca que costa menys de 20.500 € i que pot presumir de ser un dels millors elèctrics quan relació qualitat preu.
Un esglaó per sobre, per poc més de 23.500 €, se situa el MG ZS EV, versió elèctrica d'aquest suburbà que s'està convertint també en una proposta cada vegada més buscada a les carreteres espanyoles. Quart i cinquè lloc arriben els models pensat és gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans, el Renault Twingo E-Tech per menys de 24.500 euros i el Smart EQ ForTwo per poc més de 25.000 euros.