Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte el preu del combustible actualment a Espanya, són molts els conductors que busquen la manera d'estalviar en aquest sentit. Es pot tenir en compte que es pot estalviar de diverses formes, ja sigui de manera directa acudint a gasolineres low cost o fer-ho a hores i dies de la setmana en els quals els preus són més baixos, o de manera indirecta duent a terme un conducció més eficient.

I allà, en aquest segon cas, cada vegada són més els conductors que, conscients que omplir un dipòsit de gasolina o de dièsel a Espanya actualment té un preu que s'apropa cada vegada més als 100 euros, estan començant a variar la seva manera de conduir.

Entre altres coses perquè, com apunten des de l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, dur a terme petits canvis al volant pot acabar derivant en un estalvi de combustible més que significatiu.

El fre motor del cotxe, un aliat per estalviar combustible

Si bé és cert que opcions com la de no fer grans acceleraments o utilitzar sempre que es pugui marxes llargues perquè el cotxe no vagi a revolucions gaire altes són opcions ja més que de sobres conegudes, no són pocs precisament els que, amb la intenció d'estalviar, estan fent al contrari en certes situacions.

I és que existeix la creença que, si a l'hora de frenar optem per anar frenant i traiem marxa, és a dir, anem en punt mort, el cotxe no gasta. Més aviat és al contrari. I és que en frenar mitjançant el fre i el punt mort de la caixa de canvis, el motor del vehicle ha de baixar les revolucions del mateix, havent d'utilitzar la marxa mínima, el que suposa que el motor continua treballant i continua consumint.

Tanmateix, si optem per deixar anar l'accelerador amb la marxa posada i anar donant petits tocs al fre perquè el cotxe vagi frenant el motor no consumeix res en aquell moment. A més, es pot tenir en compte que utilitzar el fre motor ajuda també que els frens tinguin un menor desgast i, per tant, allarguem també a vida estri d'aquests sense que això impliqui un desgast més gran per part del motor.

Utilitzant aquesta tècnica a l'hora de frenar pot acabar provocant segons la OCU un estalvi de fins i tot un 15 per cent en el nostre consum, una xifra molt a tenir en compte tal com són els preus avui dia.