Per molt que continuïn sent molts els conductors que per diferents motius no vulguin saber res de Dacia, la marca low-cost de referència al nostre país des de fa ja alguns anys, el cert és que el seu Sandero, el seu utilitari, pot presumir de ser un dels models més venuts a Espanya en els últims temps, sent de fet el model més matriculat a les carreteres espanyoles en el passat 2023.

Són molts els motius que expliquen l'èxit d'aquest model, entre ells el fet que compti amb dos tipus de carrosseria, una normal i una tipus crossover que estigui fet la que més es ven, el fet que tingui motors senzills però que li permeten lluir l'etiqueta ECO de la DGT i, sobretot, que és un model que se situa diversos esglaons per sota quant a preu respecte als seus rivals directes per segments.

 

Això sí, el fet que tingui un preu tan baix, amb una versió d'accés que arrenca des de poc més de 13.000 € comptant amb totes les promocions i descomptes, provoca que siguin molts els que busquin models d'un preu similar i que, com ocorre en el cas d'aquest Kia, acabin optant per un altre fabricant encara que això impliqui fer-se amb un model dels altres segment.

El Kia Picanto, més petit però amb més qualitat

Un bon exemple d'això és el Picanto, un cotxe urbà fabricat per Kia que, per molt que tingui com el seu principal rival el Fiat 500, el rei de la categoria al nostre país des de fa ja molts anys, passa per ser una opció realment interessant per a aquells que tenen un pressupost ajustat.

I com podem veure en el configuradors de la marca coreana, comptant amb totes les promocions i descomptes la versió d'accés d'aquest Picanto té un preu que es queda just per sobre dels 14.000 €, és a dir, és una de les opcions més barates al nostre país i una opció que se situa més o menys al mateix nivell que el Dacia més bàsic de tots.

 

Evidentment la versió més senzilla d'aquest Kia compta amb un motor molt bàsic, una mecànica de gasolina de tot just 67 cavalls de potència i un equipament també molt senzill, però es pot tenir en compte que, sent com és un model pensat per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans, el seu nivell de qualitat i la seva tecnologia de sèrie se situa per sobre de la qual té el Dacia Sandero més senzill de tots, un model que sí que pot presumir de ser més polivalent ja que se situa en un segment superior.