A Tesla són molt conscients que un dels principals problemes que han d'afrontar en els propers anys tant en el seu cas com en el cas de la immensa majoria de les marques molt assentades a nivell mundial és l'auge que està tenint la indústria automobilística xinesa.

 

I és que no és que sigui precisament cap secret que, si bé és cert que li enganxa majoria de fabricants xinesos que estan arribant al nostre país ho estan fent de la mà de models low-cost o generalistes, també ho és que són diversos els fabricants que estan posant el seu punt de mira a les marques prèmium. És més, ha estat precisament un fabricant xinès el que ha presentat un model que ja no va dirigit tan sols a les tres, sinó a les marques de luxe i a les més esportives del mercat.

L'Aion Hyper SSR, una bèstia elèctrica de 1.200 cavalls

No és cap altre que Aion, un fabricant que ha presentat al Hyper SSR que, i com podem veure en les imatges, es caracteritza per ser un súper esportiu elèctric que sens dubte té molt poc de low-cost referent a la seva tecnologia i als seus materials i que pot ser que li cregui molts problemes alguns dels millors esportius a nivell mundial en els propers anys.

És cert que de moment d'aquest model no es vendrà a Europa, i això és una cosa que evidentment alleuja les grans marques en aquest sentit, entre altres coses perquè és un model que pot presumir de tenir i més de menys que tres motors elèctrics que conjuntament sumeixin 1.225 cavalls de potència, un conjunt mecànic que li permet accelerar de zero a 100 km/h en menys de dos segons, fent evident els esforços que ha realitzat el fabricant per convertir-lo en un dels cotxes amb més acceleració del món.

 

Si es venia a Europa el mateix preu que es ven aquest model a la Xina com el seu preu seria d'uns 220.000 €, un preu molt baix per a un model de les seves característiques. Això sí, és més que evident que, en el cas que la marca decideixi vendre'l al vell continent, el seu preu seran molt més alt entre altres coses perquè hauran d'adaptar-lo a les normatives europees.

El que sí que és evident és que aquest tipus d'esportius xinesos estan començant a posar en un compromís tant Tesla com a altres marques top que centren els seus esforços en els EV.