No és que sigui precisament cap secret que la indústria de l'automòbil està passant per un dels moments més importants de la seva història. I és que l'entrada al joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics està provocant que, tenint en compte també les diferents opcions mecàniques que podem trobar avui dia al mercat i que ja fa temps que van deixar de ser tan sols dos, la gasolina i el dièsel, ha provocat que siguin molts els dubtes que tinguin molts conductors a l'hora d'adquirir un nou cotxe.

En aquest sentit, el més lògic és que, seguint el mateix patró que seguim a l'hora d'escollir quin tipus de carrosseria necessitarem, escollim el tipus de mecànica que millor s'adapta a les nostres necessitats i al nostre pressupost.

 

En aquest sentit, si ens mourem de forma habitual per entorns urbans o interurbans, amb pocs passatgers i amb poc equipatge, no té precisament gaire sentit comprar un Xou de grans dimensions amb motor de gasolina, sinó més aviat segurament un SUV urbà o un utilitari amb motors HEV o EV en el cas de poder carregar-lo a casa.

Si al contrari necessitem un model amb què viatjar molts quilòmetres en autovia i autopista intentar tenir consums baixos i una bona dinàmica de conducció, les berlines dièsel o fins i tot els SUV dièsel continuen sent les millors opcions.

Les marques xineses compten amb l''ok' dels espanyols

D'altra banda es pot destacar també que un dels canvis més importants en els últims anys ha estat l'entrada en joc tant al nostre mercat com en la resta de mercats europeus de les marques xineses, marques de tota mena que, això sí, fa tot just uns anys no venien els seus models al nostre mercat.

En aquest sentit, crida especialment l'atenció els resultats de l'Estudi Europa d'Automoció 2024 de l'Observatori Cetelem. I és que una de les preguntes que s'han realitzat en aquest estudi passa per saber fins a quin punt diferents conductors de diferents països estarien disposats a comprar-se un cotxe xinès, sent el resultat a Espanya el més alt de tots els països consultats, amb un 42 % dels enquestats contestant a favor del cotxe xinès.

 

Un resultat que se situa per sobre de la mitjana global, que és el 34 %, i que no fa cap altra cosa que evidenciar que, tenint en compte que la immensa majoria de marques xineses que arriben a Espanya són marques amb models generalistes o de baix cost, al nostre país són models més que benvinguts.