Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint els últims temps els models elèctrics tant a Espanya com a Europa per adonar-se'n que, per molt que els models de combustió continuïn sent l'autèntica referència al vell continent, cada vegada són més els espanyols i europeus que veuen amb bons ulls a fer el canvi i passar-se a un cotxe 100 × 100 elèctric.

Entre altres coses perquè, a diferència del que passava fa uns anys, quan els cotxes elèctrics estaven començant a despuntar, avui dia es poden trobar al mercat models amb una excel·lent relació qualitat preu i, sobretot, amb bateries que permeten ja tenir unes autonomies certament notables.

 

Evidentment el millor exemple d'ells són models de marques com a Tesla, que ha rebaixat els seus preus alhora que ha anat millorant les prestacions dels seus models, encara que també existeixen possibilitats molt interessants com és el cas del MG4, un compacte que se situa ja al mateix preu que alguns dels seus rivals per segment però amb motor de combustió i que compta amb unes prestacions ja molt notables.

En aquest sentit, no és que sigui cap secret que amb el pas del temps i la millora en les tecnologies l'autonomia dels cotxes elèctrics va a anar augmentant a poc a poc així com la capacitat dels seus bateries, mentre que la xarxa de càrrega es va implementant cada vegada més tan al nostre país, que està un esglaó per darrere en aquest sentit, com en la resta de països del vell continent, per la qual cosa afrontar llargs viatges amb un cotxe elèctric no serà en cap cas cap problema d'aquí a uns anys.

El preu de la llum, un problema seriós per als elèctrics

Tanmateix, es pot destacar que el segment dels elèctrics s'enfronta ara a una crisi que ningú no va poder intuir fa tot just uns anys, i això no és cap altra que la constant pujada del preu de la llum.

 

Tenint en compte que un dels principals arguments per fer-se amb un cotxe elèctric, especialment si es pot optar per tenir un carregador a casa, és que a la llarga acaba sent una opció de compra molt més rendible tenint en compte que el cost per quilòmetre en un elèctric és molt més baix que el cost per quilòmetre amb un motor de combustió, que el preu de la llum hi ha augmentat significativament en els últims temps a Espanya i a Europa arrel entre altres coses de l'esclat del conflicte entre Rússia i Ucraïna està provocant que l'argument de l'estalvi a llarg termini estigui a poc a poc desapareixent.

Molt que també hagin pujat els preus de la gasolina i el dièsel, que la llum hagi augmentat gairebé un 40 % el seu preu respecte al de fa tot just uns anys no ajuda evidentment al creixement de les vendes dels elèctrics a Espanya.