Va ser fa ja uns anys quan Volkswagen va sorprendre bona part dels seus rivals apuntant que anava a llançar una família de models 100 × 100 d'elèctrics. Models que, a diferència del que passa en la gran majoria de marques generalistes, no anaven a ser models derivats de models amb motors de combustió, sinó que anaven a tenir el seu disseny propi, la seva plataforma pròpia així com la seva tecnologia pròpia.

Tan sols fa falta llançar un ull al catàleg de Volkswagen per adonar-se'n de què la família ID és ja una realitat, amb models tan interessants com el ID.3, l'ID. 4, l'ID. 5 o el recentment estrenat ID.Buzz. La idea de la marca alemanya nosaltres queda de tenir un membre d'aquesta família en cada un dels segments importants, per això ja estan treballant també en llançament de la que serà la seva primera berlina 100 × 100 elèctrica, el ID.7.

 

Com la resta de models de la família ID, aquesta berlina donarà continuïtat al llenguatge de disseny i apostarà per una excel·lent relació entre qualitat, preu i prestacions per a un model que, això sí, sent com és una berlina, un tipus de cotxe que ha perdut molt pes al mercat europeu dels últims temps, serà difícil que tingui l'èxit que estava tenint els seus germans.

Entre altres coses a més per què, tindràs rivals molt importants dins dels catàlegs de marques prèmium com BMW i Mercedes, no és cap altra que Lightyear, una start-up que adoptat per una innovadora tecnologia als seus cotxes, la que apunta també a ser determinant en aquest segment.

Lightyear obre el llibre de reserves del seu nou model després de triomfar en el seu debut

Una marca, Lightyear, que és en boca de molts amants dels elèctrics en haver aconseguit ja omplir el llibre de reserves del seu primer model, el Lightyear 0, un model en qui les plaques solars instal·lades a la seva carrosseria l'ajuden a emmagatzemar energia i així tenir més autonomia i que, ull, tindrà un preu de ni més ni menys que 250.000 euros.

Tanmateix, des del fabricant ja anunciat que tenen el seu nou model en un procés de desenvolupament molt avançat i que, si els plans segueixen segons el previst, arribarà als mercats el 2025. Un model que, això sí, serà molt més barat, amb un preu de partida que s'hauria d'acostar als 40.000 €.

 

També comptarà amb aquesta tecnologia de les plaques solars a la seva carrosseria, una carrosseria que serà la d'una berlina amb un disseny més cupè en la seva part posterior i que competirà amb el Volkswagen ID.7. Expliquenn desde el fabricant que, gràcies precisament a aquesta tecnologia, aquest nou model podrà arribar a tenir una autonomia que fregués els 800 km, una xifra ja més que important i que acabarà amb un dels principals problemes dels elèctrics.