No van ser precisament pocs els que, quan van conèixer els detalls del MG4, una de les grans apostes de la marca anglesa al terreny dels compactes elèctrics, van assegurar que anava a ser un model revolucionari en el seu segment.

Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint aquest cotxe elèctric per adonar-se que, encara que sigui molt lluny de la immensa majoria de cotxes amb motors de combustió i híbrids quant a quota mercat a Espanya, és un model que està triomfant de forma incontestable.

 

Com passa amb tants altres models de la marca al nostre país, i principal motiu de l'èxit d'aquest model passa pel seu baix preu. I és que, comptant amb tots els ajuts del govern així com amb totes les promocions de la marca, la versió més senzilla d'aquest model, que compta amb un motor de 170 cavalls de potència i una bateria que li permeti tenir més de 300 km d'autonomia, ronda els 20.000 €, un preu però converteix en una opció gairebé imbatible.

Però com bé saben a la marca, si fins ara no ha tingut un rival directe a Espanya, l'arribada d'un dels elèctrics low-cost més esperats a les carreteres del nostre país ha encès les alertes als concessionaris de MG.

El BYD Dolphyn arriba a Espanya

No és cap altre que el BYD Dolphyn, un compacte elèctric que arriba des de la Xina amb una excel·lent relació qualitat preu, el que s'ha convertit ja en el principal rival directe d'aquest MG, i en un model que aspira a robar-li bona part de la seva quota de mercat.

Com sol ser habitual amb aquest tipus de models que arriben des del mercat asiàtic, el preu és el seu millor argument de venda. El seu preu de partida al nostre país ronden els 35.000 €, encara que es pot tenir en compte que és un preu que no compta amb cap tipus de promoció ni amb ajuda, per la qual cosa evidentment pot acabar sent bastant més baix.

 

El millor en el seu cas és que, més enllà que arriba molt ben dotat de sèrie quant a equipament, aquest Dolphyn compta amb una mecànica més potent, en el seu cas 204 cavalls de potència, i una bateria de més mida, que li permet tenir fins a 427 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP.

És molt probable que, tenint en compte com d'assentat que esclata MG4 en les bones xifres que està aconseguint, a aquest model que acaba d'arribar al mercat li costi robar-li unes quantes matriculacions a l'inici, però no seria estrany que d'aquí a un temps aquest BYD fos també un model molt d'èxit.