Quan Seat va veure que els seus dos SUV compactes ja estaven més que assentats, va optar llavors per fer el pas definitiu i anar cap a un SUV de 7 places, un SUV de grans dimensions anomenat Tarraco.

Sabien molt bé a la marca espanyola, i les xifres de vendes així l'estan demostrant, que el Tarraco no anava a tenir en cap cas el mateix èxit que l'Arona i l'Ateca, però no volien quedar-se al marge en un segment que, encara que sigui petita, té la seva quota al mercat espanyol.

Un Tarraco que té diversos rivals de pes, com els SsangYong Rexton, Kia Sorento o Skoda Kodiaq, tots ells amb possibilitat de comptar amb una tercera fila de seients i, així, poder tenir fins a 7 places.

 

Rivals que, cada un amb les seves particularitats, es mouen en un mateix terreny quant a preus i característiques. Això sí, ha estat Dacia la que fa poc ha donat un cop a sobre de la taula i ha llançat un set places que, assegurança, farà molt mal al Tarraco i a la resta de SUV d'aquesta mida. Entre altres coses perquè, com era d'esperar sent com és un Dacia, el Jogger és un model molt més barat que el Tarraco.

El Dacia Jogger és l'alternativa low cost al Seat Tarraco, però té un 'però' important

Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Jogger més bàsic de tots és de 13.890 euros amb un descompte per finançament de 3.310 euros. D'altra banda, com veiem al mateix mitjà, el Tarraco més senzill parteix des dels 27.990 euros, és a dir, gairebé el doble que el model romanès.

Les diferències entre ells no són menors més allà que un sigui un model generalista i l'altre un model low cost. Entre elles, els seus motors, un 1.5 TSI de 150 cavalls en el cas del Seat i un 1.0 ECO-G de 100 cavalls amb etiqueta ECO de la DGT en el cas del Dacia. També els seus equipaments, molt més ben dotat evidentment el del model espanyol, que compta amb elements que no estan ni disponibles al catàleg de Dacia.

 

Tanmateix, tenint en compte que són models enfocats a les famílies, hi ha un element clau en el qual el Jogger surt perdent, i molt: la seguretat. Els resultats del tot just arribeu de Dacia en els test Euro NCAP no han estat positius precisament, amb una puntuació de tan sols 1 estrella.

És evident que el Dacia no és un cotxe insegur, però en no comptar de sèrie amb certs ajuts a la conducció i sistemes de seguretat que en la majoria de models sí que arriben de sèrie, el Jogger ha rebut una puntuació molt baixa. I això, per a moltes famílies, per molt que el Dacia compti amb un preu molt baix, és motiu més que suficient per descartar-ho i anar a per, entre d'altres, models amb resultats molt millors com és el cas del Seat Tarraco.