El Toyota RAV4 és un dels models estrella de la marca japonesa. És cert que els models de dimensions més reduïdes com el Corolla, el C-HR, el Yaris Cross o el Yaris estan aconseguint xifres de vendes millors que el SUV de mida mitjana de la marca, però també ho és que el RAV4 continua sent un referent en el seu segment.
Entre altres coses perquè és un d'aquests SUV que, sense ser un prèmium, s'apropa molt a ells però mantenint un preu mesurat. Fa anys que Toyota aposta per la hibridació als seus motors, una aposta en la qual aquest RAV4 ha estat molt protagonista i que l'ha ajudat, per exemple, a ser ara la marca més venuda al nostre país.
Com no podia ser de cap altra manera, la idea del fabricant no és cap altra que la de continuar apostant per aquest tipus de motors tenint en compte el seu èxit i que el mercat s'encamina cada vegada més en aquesta direcció.
Això sí, la idea de Toyota no és tan sols potenciar els seus híbrids, sinó la de fer el mateix amb els seus models amb motor hibrido endollable, un tipus de motor més car que l'HEV convencional però que aporta molts beneficis.
El Toyota RAV4 PHEV és ja una millor opció que el RAV4 híbrid
I més en aquest cas. I és que, aquest RAV4 amb motor híbrid endollable pot presumir, entre altres coses, de ser un dels pocs models amb aquest tipus de mecànica que promet uns consums molt moderats.
És molt habitual en aquests models que, una vegada s'acaba la bateria dels motors elèctrics, el consum del motor de combustió es dispari de forma alarmant. No és el cas en aquest RAV4 PHEV que, a més, aconsegueix tenir, al marge d'una tracció a les quatre rodes gràcies a tenir un motor elèctric en cada eix, una autonomia en manera elèctrica de més de 75 quilòmetres.
I en Toyota volen potenciar les seves vendes, per això ara han rebaixat el seu preu 2.500 euros fixant el preu de la versió més bàsica en 46.950 euros, la qual cosa implica una diferència de poc més d'11.000 euros respecte a la versió híbrida convencional.
No és una diferència menor, però aquest RAV4 PHEV compta amb molts punts a favor, entre ells, l'etiqueta ZERO de la DGT, 80 cavalls més de potència, molta autonomia més gran en mode elèctric, un consum molt atractiu i tracció a les quatre rodes.