El nou Renault Rafale va arribar al mercat amb una missió clara: situar la marca francesa en un nivell superior. Una altra de les creacions de l'era Luca de Meo que eleva el nivell de la gamma de la marca francesa. L'opció que trien els que abans es quedaven amb el Space.
Amb els seus 4,71 metres de llarg, 1,61 metres d'alt i 1,86 metres d'ample, aquest SUV cupè imposa a primera vista. La batalla de 2,73 metres i un maleter que ofereix entre 528 i 1.600 litres el converteixen en un model pràctic, sense renunciar a l'elegància. En definitiva, és el més semblant a un prèmium dins de Renault.

Per a molts, la versió híbrida endollable és la millor de la gamma
La versió més cridanera és l'híbrida endollable (PHEV). Combina 300 CV de potència amb un parell màxim de 230 Nm. La tracció total garanteix aplom a la carretera i seguretat a qualsevol superfície. Però el més sorprenent està en l'autonomia: fins a 121 quilòmetres sense gastar combustible, sempre que se circuli en mode elèctric per ciutat. L'acceleració també és destacable: passa de 0 a 100 km/h en 6,4 segons, amb una velocitat punta de 180 km/h.
El preu és un altre dels seus punts forts. El Renault Rafale PHEV part des de 48.824 euros al comptat, encara que finançat baixa a 45.833 euros. Una xifra competitiva si tenim en compte el seu nivell de potència, autonomia i equipament. És, sens dubte, un model que pot rivalitzar amb marques de més prestigi sense disparar el pressupost.

300 CV, més de 120 km d'autonomia elèctrica i un equipament molt top
L'equipament de sèrie és molt extens. Inclou sistemes de seguretat avançats com el detector d'angle mort, la frenada automàtica d'emergència amb detecció de vianants i ciclistes, l'assistent de manteniment de carril o el control de velocitat adaptatiu. També suma trucada d'emergència e-Call, safe exit per evitar obertures perilloses i advertència de sortida d'estacionament marxa enrere. Elements habituals en vehicles de luxe que ara arriben al Rafale.
La tecnologia a bord està a l'altura. El sistema openR link amb pantalla de 12 polzades, navegació amb Google integrat, connectivitat total per a smartphone i carregador sense fil el situen en el nivell més alt de la gamma Renault. El quadre de comandaments digital, la il·luminació ambiental i el so de qualitat Arkamys completen un interior modern, pensat per viatjar amb comoditat.
El disseny també marca diferències. L'acabat Esprit Alpine afegeix llantes bitò de 20 polzades, detalls a Alcántara reciclada amb costures en blau, blanc i vermell, i una firma lluminosa exclusiva. Els seients calefactables, el climatitzador bizona, els vidres sobretintats i la tapisseria mixta entre cuir i Alcántara reforcen aquesta sensació de vehicle prèmium. El resultat és un interior sofisticat, amb materials de qualitat i una atmosfera única.