A diferència del que va passaba fa ja molts anys, avui dia són moltíssimes les possibilitats a l'hora d'adquirir un nou cotxe al nostre país en el que es refereixi oferta mecànica. Lluny queden ja els dies en els quals els dubtes dels conductors seran entre escollir un cotxe amb un motor de gasolina un cotxe amb un motor dièsel. Un dubte que s'acabava resolent tenint en compte el tipus de conducció que s'anava a realitzar i, sobretot, la xifra de quilòmetres anuals que s'anaven a realitzar.
Tanmateix, avui dia el mercat ofereix moltíssimes més possibilitats. Evidentment segueixen estant a la venda models amb motors de combustió, és a dir, models amb motors purs de gasolina i cigars de dièsel.
Tanmateix, també es poden optar per aquest tipus de motors amb sistemes elèctrics, entre ells sistema de micro hibridació lleugera, sistemes híbrids o sistemes híbrids endollables. A ells se'ls deu suma també les opcions amb GNC i GLP, així com els cotxes que arriben, pel 100 × 100 d'elèctrics, el tipus de mecànica que està destinada a regnar d'aquí a molts anys.
Un cotxe de gasolina continua sent una opció encertada
En aquest sentit, són diverses les raons per les quals comprar avui dia un cotxe de gasolina continua sent una opció molt interessant. Entre altres coses perquè, almenys actualment, la gasolina té un preu per sota del dièsel, una cosa que històricament ha estat molt poc comuna.
D'altra banda, es pot destacar també que, gràcies als diferents sistemes d'hibridació que es pot ajuntar un motor de gasolina, són moltes les opcions que ofereix el mercat amb aquest tipus de mecàniques que permeten al seu torn lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un factor cada vegada més determinant de la compra de fonts a Espanya.
Finalment, es pot destacar també que, a diferència dels motors elèctrics o en alguns casos els motors híbrids endollables, fa dècades que la immensa majoria de marques treballen amb els motors de combustió de gasolina, per la qual cosa acaben sent opcions en molts casos molt fiables.
L'únic però que es pot comptar en aquest sentit és que, tenint en compte que a partir de 2035 només es poden vendre a Europa models 100 × 100 d'elèctrics, és d'esperar que els cotxes amb motors de gasolina i dièsel tinguin cada vegada més restriccions a les grans ciutats.