Mazda sempre s'ha mogut en un terreny que no és que sigui precisament fàcil. Primer, perquè és una marca que es queda a mig camí entre les generalistes i les prèmium i, segon, perquè precisament Volkswagen, un dels fabricants amb més pes a Espanya i a Europa, es mou també en aquest terreny.

Els japonesos sempre han estat sinònim de bons dissenys, esportivitat en els seus models i, sobretot, per apostar per fer d'ells també models molt avançats en matèria de tecnologia.

Així, tenint en compte que tots els camins apunten en aquesta direcció, a Mazda ja estan començant la seva ofensiva quant a models cent per cent elèctrics. Saben a la marca japonesa que, a diferència del que passa en altres països d'Europa, principalment al nord on els elèctrics sí que tenen ja molt pes, a Espanya la quota d'aquest tipus de models és encara menor.

Poc a poc va creixent, i en menys de deu anys segur que aquests models representen ja la majoria a les nostres carreteres, però això no implica que Mazda no vulgui fer de models com el seu MX-30 elèctric una de les seves millors cartes.

L'oferta que fa del Mazda MX-30 elèctric un model molt a tenir en compte

I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu actual de la versió més senzilla d'aquest SUV de mida mitjana de Mazda és de 25.665 euros. Un preu que arriba amb els descomptes per finançament i els ajuts del Pla MOVES III ja inclosos, el que acaba derivant en una rebaixa de 8.710 euros com en veiem en el esmentat mitjà.

Un Mazda MX-30 que, en la seva versió més senzilla, es converteix en un model perfecte per a un ús urbà i interurbà. Amb un motor cent per cent elèctric de 146 cavalls de potència, potser el seu punt feble sigui el seu bateria, de tan sols 35,5 kWH, la qual cosa limita la seva autonomia a uns pobres 200 quilòmetres.

D'aquí que molts vegin a aquest Mazda com una solució eco al trànsit urbà, però no un model amb qui planejar grans escapades ni grans viatges. I més tenint en compte que, per desgràcia, el nostre país està encara molt enrere en matèria d'una bona xarxa de carregadors a les carreteres.

 

Això sí, on aquest model realment demostra el seu caràcter gairebé prèmium és en el seu acabat. I és que arriba molt complet de sèrie amb, entre altres coses, pantalla de 8,8 polzades, Apple CarPlay, Android Auto, lector de senyals de circulació, volant multifunció, sensor d'humitat, detector de fatiga, alarma antirobatori, vuit altaveus, climatitzador automàtic, control de creuer, fars Full LED, engegada per botó, llantes d'aliatge, Head Up Display i múltiples coixins de seguretat.

Un model que segurament tindrà moltes més vendes en uns anys, però que ara, tenint en compte que amb es podrà lluir l'etiqueta ZERO de la DGT, molts ja tenen en compte.