És més que cert que la immensa majoria de cotxes nous que es venen avui dia tant a Espanya com a Europa són models tecnològicament molt més avançats respecte als quals es venien fa tot just uns anys.
El gran salt davant que han donat la immensa majoria de marques en aquest sentit provoca que avui dia fins i tot les versions més senzilles dels models més senzills de molts fabricants comptin amb molts sistemes de seguretat i molts ajuts a la conducció que no fan una altra cosa que fer de la conducció una mica molt més segur tant per al mateix conductor i els seus passatgers com per a la resta.
Evidentment els models més ben dotats a nivell tecnològic són els que compten amb els millors ajuts a les conducció i els millors sistemes a l'hora de prevenir possibles accidents, però es pot tenir en compte que fins i tot models de marques low-cost han de tenir aquest tipus de sistemes per poder superar les cada vegada més exigents proves Euro NCAP d'una manera satisfactòria.
Però hi ha certes situacions en les que tot aquest tipus d'ajuts a la conducció, les anomenades ADAS, així com tots els sistemes que ajuden al conductor a prevenir certs accidents acaba sent inútils quan estem al volant, i un bon exemple d'això és el famós aquaplàning.
Així has d'actuar en cas d'aquaplàning
L'aquaplàning és la paraula utilitzada quan, especialment en els dies de pluja, el pneumàtic del cotxe no és capaç de desallotjar l'aigua de la carretera ja sigui per motius com la falta de dibuix, una baixa pressió, una zona en la qual hi ha molts bassals o una excessiva velocitat.
En aquell moment en què el pneumàtic no és capaç de desallotjar l'aigua és quan, en el cas més extrem, es pot arribar a perdre el control del cotxe, una cosa que pot passar també quan anem per una carreteres amb moltes fulles mullades a terra i que s'acaben enganxant al pneumàtic.
És més que evident que la millor recomanació en els dies de forta pluja és la de disminuir de forma notable la velocitat en tota mena de carreteres, però en el cas que ens trobem en una situació d'aquaplanning, és important tenir en compte que l'últim que hem de fer és frenar, sinó deixar anar l'accelerador i que sigui el propi cotxe el que vagi perdent velocitat ja que, si estrenyem el fre, la pèrdua de control podria ser encara més gran.