Renault és una de les marques europees que més està apostant per l'electrificació. Si bé és cert que la immensa majoria de models que té a la venda el fabricant tant al nostre país com en la resta de mercats importants a Europa continuen comptant amb motors de combustió o amb motors híbrids i que, per tant, els elèctrics continuen sent minoritaris al seu catàleg, els francesos són molt conscients de què els EV seran els models que marquin el futur a Europa.

No és casualitat llavors que, més enllà de tenir-lo tot preparat per al llançament d'un dels seus elèctrics més esperats, el nou Renault 5 elèctric, dins de la gamma de la marca francesa podem trobar algunes opcions interessants, especialment per a aquells que busquen un elèctric per moure's de forma molt habitual per entorns urbans i interurbans.

 

Una de les opcions és el Twingo elèctric, un model que, això sí, compte amb una bateria de tot just 22 kW hora, pel que la seva autonomia es queda per sota de 200 km, una xifra que el limita o un ús gairebé exclusivament urbà. És per això que el model que se situa un esglaó per sobre quant a prestacions, el Zoe, es converteix en una opció més atractiva.

El Renault Zoe, un elèctric interessant

És més que cert que continua sent un model, tenint en compte que mesura una mica més de 4 m, pensat per moure's per entorns urbans interurbans, però el fet que arribi amb una bateria de 50 kW hora li permet tenir gairebé 400 km d'autonomia, una xifra per fer d'ell una opció més vàlida per sortir de la ciutat i afrontar llargs viatges a la carretera autopista d'una manera molt més tranquil·la.

 

Tal com podem veure en el configuradors de la marca, la versió d'accés d'aquest model superen els 35.000 €, però tenint en compte els ajuts del govern per incentivar la venda dels cotxes elèctrics, el seu preu al final comptant també amb les promocions de la marca pot rebaixar-se gairebé 7000 €, pel que el seu preu es quedarà per sota dels 30.000 €.

Evidentment, tal com passa amb la resta de models elèctrics a la venda al nostre país, més enllà de comptar amb els beneficis de l'etiqueta ZERO de la DGT, si optem per instal·lar un punt de càrrega a casa o al garatge, el cost per quilòmetre d'aquest Renault acabarà sent molt més baix que el de qualsevol model de combustió, per la qual cosa, malgrat que la inversió inicial és més gran, a la llarga acaba sent un model amb una excel·lent relació qualitat preu.