Toyota ampliarà la seva família Land Cruiser amb un nou model compacte que se situarà com l'esglaó d'accés a la gamma tot terreny més emblemàtica de la marca. Aquest vehicle, que encara no ha estat presentat oficialment, es troba en una fase avançada de desenvolupament i està previst que arribi al mercat el 2026. El seu disseny, dimensions i plantejament el converteixen en un hereu directe de l'icònic FJ Cruiser, encara que adaptat als estàndards actuals quant a funcionalitat, eficiència i habitabilitat.

El nou model apostarà per una carrosseria de cinc portes amb un llenguatge de disseny clarament influït pels clàssics 4x4 de la marca. Línies rectes, passos de roda ben marcats, un frontal vertical i una roda de recanvi muntada a la contraporta posterior configuren un estil robust i reconeixible. En aquest sentit, no és cap secret que Toyota vol recuperar part de l'esperit aventurer que va marcar a models com el FJ, però amb un enfocament més racional i pràctic.

 

A nivell tècnic, el model utilitzarà la plataforma IMV-0, la mateixa que serveix de base per a models com la Hilux Champ, la qual cosa garanteix una arquitectura de tipus xassís de travessers. Aquesta elecció permet oferir una autèntica capacitat off-road, amb tracció total connectable, caixa reductora, bloqueig de diferencial posterior i control de descens. Aquestes solucions el posicionen com un tot terreny pur, allunyat dels SUV orientats exclusivament a la carretera que predominen en el segment C.

Disseny clàssic, proporcions compactes i enfocament global

Amb una longitud aproximada de 4,41 metres, una amplada d'1,85 i una altura|alçària d'1,87 metres, el nou model s'inscriurà dins del segment dels tot terreny compactes, encara que amb proporcions generoses que li permetran oferir una bona habitabilitat interior i un notable volum de càrrega. La distància entre eixos, de 2,58 metres, assegura un equilibri entre maniobrabilitat i espai.

 

Quant a motoritzacions, Toyota apostarà per solucions ja conegudes i contrastades dins del seu catàleg. S'esperen variants amb motor gasolina atmosfèric de 2.7 litres i opcions turbodièsel de 2.4 i 2.8 litres, tots ells de quatre cilindres. Aquesta gamma cobrirà les diferents necessitats dels mercats globals, des de versions orientades a la feina i la fiabilitat mecànica fins a configuracions més potents i refinades.

Crida especialment l'atenció que, malgrat la seva mida compacta, el nou model mantindrà totes les característiques essencials d'un Land Cruiser. No es tracta d'una versió urbanitzada ni d'un derivat SUV, sinó d'un tot terreny amb totes les lletres, desenvolupat per suportar condicions exigents i oferir durabilitat a llarg termini. L'objectiu de Toyota és clar: oferir una opció més assequible dins de la seva família 4x4, sense renunciar a l'ADN que ha fet del Land Cruiser un referent mundial.

Aquest llançament coincidirà amb el 75 aniversari del Land Cruiser, el que reforça el seu caràcter simbòlic dins de l'estratègia global de Toyota. El nou model no només ampliarà la gamma cap a baix, sinó que també servirà per captar un públic més jove, interessat en l'aventura, la fiabilitat i l'autenticitat, valors que continuen definint l'essència de la marca.