Espanya, com bé saben en la immensa majoria dels fabricants que estan apostant pels cotxes elèctrics, no és que sigui precisament el millor terreny per a aquest tipus de cotxes.

I és que, a diferència del que està passant en alguns mercats a Europa, sobretot en els del nord del vell continent, els elèctrics estan tenint una implantació molt més lenta del nostre país, entre altres coses perquè són models molt més cars que els de combustió i no comptem al nostre país amb una infraestructura encara prou important per fer front a aquest tipus de cotxes de forma massiva.

 

Això sí, el que sí que triomfa a Espanya són els cotxes barats, cotxes de marques low-cost que tenen preus que el situen per sota de la mitjana. I és allà on podem trobar una opció que segurament molts no havien pensat però que es presenta com una opció molt lògica per a aquells que, sobretot, es perquè utilitzaran el cotxe de forma més que habitual per entorns urbans: els mini elèctrics del Grup VAG.

Els Seat Mii, Skoda Citygo i Volkswagen Up! són una opció interessant

No és que sigui cap secret que el grup alemany va decidir apostar per un trio de models elèctrics dimensions molt compactes pensats per moure's per entorns urbans i que, més enllà que cada un comptava amb el seu propi llenguatge de disseny, tots compartien la mateixa base mecànica: un motor elèctric de tot just 83 cavalls de potència i una bateria de poc més de 32 kW hora que els permetia tenir una autonomia de 260 km segons el cicle d'homologació WLTP.

 

És cert que són prestacions molt senzilles, però tenint en compte que els Seat Mii, Skoda Citygo i Volkswagen Up! Són models molt poc pesats i que tenen un consum molt baix, es converteixen en una opció molt interessant, especialment si podem carregar-nos a casa i fer d'ells el nostre vehicle per moure'ns per entorns urbans i interurbans.

El millor en el seu cas és que, sent com són models que ja no estan a la venda, al mercat de segona mà es poden trobar unitats amb pocs quilòmetres, uns 35.000 o 40.000, per un preu que ronda els 14.000 o 15.000 €, sent així una opció interessant per a aquells que busquen un elèctric barat però sense grans luxes sense haver d'anar a una marca low-cost.