Fa ja unes dècades, el mercat de l'automòbil continuava tenint molt clares les diferenciacions entre uns mercats i d'altres. Així, marques que triomfaven en mercats com el d'Europa o els Estats Units optaven per no fer el salt a mercats asiàtics com el de la Xina o el Japó, i el mateix passava en sentit contrari.

Tanmateix, des de fa ja uns anys són cada vegada més les marques que estan optant per fer el salt a altres mercats. Un salt que amb el creixement de la quota de mercat dels models cent per cent d'elèctrics està provocant que siguin cada vegada més les marques de la Xina les que optin per aterrar al vell continent.

No és que sigui cap secret que són mercats com els del Japó o la Xina on l'auge dels models amb motor cent per cent elèctric és sent molt més evident que en l'europeu.

 

És per això que, veient això sí que en països com Noruega, Suècia, els Països Baixos o Dinamarca la quota de mercat dels elèctrics comença a ser ja molt important, marques com XPeng els han elegit per fer el seu debut a Europa. I és que és en aquests països on marques com Tesla, Volvo, Mercedes i companyia, que estan apostant de forma clara pels elèctrics, tenen cada vegada més presència.

Tesla ja té un nou rival a Europa, i no és un rival menor precisament

En l cas de XPeng, la jove marca de models cent per cent elèctrics ja ha obert el llibre de reserves del seu primer model a Europa, el XPeng P5, una berlina que ha fixat el seu punt de mira en l'elèctric prèmium per excel·lència a Europa: el Tesla Model 3.

Com bé podem veure en les imatges, aquest XPeng P5 es caracteritza per tenir un disseny molt atractiu tant per fora com per dins i per tenir, com no podia ser de cap altra forma sent com és un model destinat a lluitar contra tot un Model 3, una qualitat en tots els sentits superior a la mitja.

 

La idea de la marca xinesa és que sigui en aquests mercats, els de Noruega, Suècia, els Països Baixos i Dinamarca, on arrenquin les vendes del seu XPeng P5, adaptant el seu preu a cada un d'ells.

Un dels punts forts d'aquest model és el seu sistema XPILOT 2.5, que compta amb assistents com la detecció de l'estat del conductor, l'assistent d'estacionament intel·ligent, el control de creuer adaptatiu, l'assistent de manteniment de carril o l'assistent de canvi de carril actiu.

Quant al seu motor, arriba amb la versió de 211 cavalls de potència que, juntament amb la bateria de 66 kWh, li permet tenir una autonomia de 465 quilòmetres segons el cicle WLTP, xifres que el converteixen en un seriós rival d'un Tesla Model 3 que està veient com no només ha de lluitar contra els seus rivals europeus o japonesos, sinó que cada vegada són més els rivals que arriben des de la Xina, i arriben amb força.