El Seat Ateca és un dels models que més alegries està donant a la marca espanyola en els últims temps. Per molt que l'any passat fos el Seat Arona el SUV més venut de la marca i, ull, el cotxe més reeixit a Espanya en el rànquing general de l'any, saben en Seat que l'Ateca té molta sortida. Sense anar més lluny, aquest SUV ha estat el Seat més venut a Espanya en aquest inici d'any.
Un model que, com passa amb la resta de models de Seat, pot presumir de tenir una excel·lent relació entre la seva qualitat i el seu preu. Saben a la marca espanyola que, amb rivals importants com el Peugeot 3008, el Hyundai Tucson o el Nissan Qashqai, entre d'altres, juga la carta del preu és una de les seves millors estratègies comercials.
Un Ateca que va ser actualitzat fa uns mesos i que continua sent un dels models més equilibrats del mercat. El problema en el seu cas no és que tanga tan sols rivals generalistes amb també molt bon preu, és que ara Mazda ha aplicat un descompte molt interessant a un dels seus models que, per poc més, es converteix en una alternativa al Seat molt a tenir en compte.
L'oferta actual del Mazda CX-30 que el converteix en una opció molt millor que el Seat Ateca
Com bé veiem en quecochemecompro.es, el preu actual de l'Ateca més senzill de tots és de 22.900 euros, un preu que arriba amb un descompte ja aplicat de 3.200 euros sempre que optem per finançar la compra amb la marca espanyola.
En aquest cas, l'Ateca més bàsic és el que arriba amb un motor 1.0 TSI de 110 cavalls de potència, una mecànica senzilla però més que correcta. El mateix passa amb el seu acabat, el denominat Reference, que compta amb un equipament molt correcte.
Això sí, veient el preu del Mazda CX-30, un model d'una qualitat molt superior, molt ho veuen ara com la millor alternativa. I és que aquest SUV de mida mitjana japonesa té ara un preu de partida de 24.025 euros gràcies al descompte ja aplicat de 4.600 euros sempre que es financi.
Un CX-30 que, al marge de tenir un disseny molt més elegant i atractiu que l'Arona, compta amb un motor 2.0 SKYACTIV-G de 122 CV que, gràcies al sistema de micro hibridació, li permet lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT i aprofitar-se així dels seus avantatges.
Quant al seu acabat, aquest model compta de sèrie amb, entre altres coses, bluetooth, USB, control de creuer adaptatiu, avís precol·lisió fars LED, Head Up Display, sistema de navegació i control d'angle mort, un equipament més complet que el de l'Ateca. Així, per amb prou feines poc més de 1.000 euros més, aquest Mazda és una opció molt més completa i atractiva en tots els sentits que el Seat Ateca que, això sí, continua sent un dels SUV més equilibrats del mercat.