Els SUV híbrids han deixat de ser un tipus de cotxe amb una quota de mercat molt menor a ser, de fet, un dels segments que més ha crescut. Cada vegada són més els que busquen un model amb una carrosseria d'aquest estil, la carrosseria tendència a Espanya i a Europa, i que al seu torn pugui lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

En aquest sentit, durant molts anys el Toyota RAV4 ha estat la referència, un SUV de mida mitjana en la qual Toyota ha centrat bona part dels seus esforços comercials. Ara ja no és el supervendes de la marca, i s'ha vist superat pel seu germà petit, el Toyota C-HR i té el Toyota Yaris Cross com una amenaça potencial.

D'altra banda, també són molts els rivals més enllà dels seus concessionaris, però no deixa de ser curiós que un dels seus pitjors rivals sigui un model molt proper al RAV4: el Lexus UX.

El Lexus UX és un dels pitjors rivals del Toyota RAV4

No és que sigui cap secret que a la marca prèmium de Toyota, Lexus, estan apostant també per dotar tots els seus models de motors cent per cent híbrids. Al cap i a la fi, són models que cada vegada compten amb més adeptes a Espanya i a Europa.

En el cas del Lexus, si bé és cert que és un model una mica més petit que el RAV4, té una mida perfecta tant per a una conducció urbana com per sortir de l'àmbit de les grans ciutats.

Però la seva millor arma és el seu preu. I és que, com veiem en quecochemecompro.es, el preu de la versió d'accés d'aquest Lexus UX és de 31.600 euros amb tots els descomptes ja inclosos, un preu que es queda per sota del qual té el Toyota RAV4, que parteix des de 34.750 euros.

En el cas de l'UX, la versió bàsica arriba amb un HEV de 184 cavalls, mentre que el RAV4 ho fa amb un HEV de 218, per la qual cosa la diferència no és enorme. Tampoc al seu equipament, per això són molts els que, tenint en compte que és un model més barat, prefereixin sacrificar alguna cosa d'espai i habitabilitat però guanyar en disseny i en detalls prèmium.

Evidentment el RAV4 acaba sempre tenint millors xifres que el Lexus UX, però cada vegada són més els que veuen el prèmium com una opció més que com interessant. I amb raó vesteixi la diferència de preus.