Dues marques, una de bateries com és CATL i una altra de cotxes com és Zeekr, han anunciat de manera oficial la seva intenció de llançar el 2023 sengles cotxes elèctrics amb 1.000 km d'autonomia, xifra que, de moment, ni se somia en Tesla. Si existeixen, és gràcies a un tipus especial de bateria denominada Qilin que fabrica CATL i que revolucionaran la mobilitat sostenible. De moment CATL i Zeekr han firmat ja un acord estratègic amb una durada de 50 anys.

Un tipus especial de bateries
Aquesta nova fita en la història de la mobilitat elèctrica és possible gràcies a unes noves bateries, les Qilin, que s'han desenvolupat utilitzant una nova tecnologia denominada CTP que permet a aquests dispositius gaudir d'una eficiència d'utilització del 72% i disposar d'una densitat d'energia equivalent a 255 Wh per kg. Amb aquestes xifres i en el que a l'usuari es refereix, les noves bateries permeten recórrer fins a 1.000 km amb unes sola càrrega. A més, les noves bateries Qilin tenen un altre avantatge: disposen d'un sistema de refredament de cel·les de gran superfície que fa possible càrregues ràpides en 10 minuts i arrencades en calent en 5. Brinden, a més, un 13% més d'energia que les bateries actuals.
Zeekr 009, el primer elèctric de producció en sèrie amb bateries Qilin
El primer cotxe que s'equiparà amb aquestes noves bateries no serà un Tesla: sera un vehícuo desenvolupat per la marca xinesa Zeekr i es llançarà el 2023. La marca, en concret, treballa ja en dos models: El Zekkr 001 i el Zeekr 009. El primer és una berlina hatchback crossover i el segon, un monovolum que veurà la llum uns mesos després. En aquesta ocasió, a Tesla se li han avançat.