El Mercedes GLA és un d'aquests SUV prèmium que, si bé és cert que en cap cas no es poden considerar models barats, sí que és un model pel qual molts estan disposats a fer un esforç. De fet, no és casualitat que sigui un dels models més venuts de la marca al nostre país.

Un SUV que, sent com és un model prèmium, pot presumir de tenir-ho tot: un disseny molt atractiu, un equipament de primer nivell, una qualitat en tots els sentits que és molt per sobre de la mitja i l'últim en tecnologia de Mercedes.

 

Un model que a més compta amb una àmplia gamma mecànica en la qual la marca alemanya ha optat per incloure també una versió amb un motor híbrid endollable. Saben en Mercedes que cada vegada són més, sobretot els que busquen un prèmium, els que busquen aquest tipus de motors, entre altres coses perquè són motors que, per molt que siguin més cars que els de combustió, compten amb el millor dels elèctrics i el millor dels de combustió.

El problema en aquest cas és que la diferència de preu entre les dues versions, la PHEV i la de combustió, converteixen precisament el GLA amb motor més bàsic en el pitjor enemic del GLA amb motor híbrid endollable.

El Mercedes GLA PHEV és un SUV top, però la diferència de preu amb el GLA bàsic és, per a molts, massa gran

Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el GLA amb motor híbrid endollable té un preu de partida de 48.685 euros, un preu que compta ja amb els descomptes inclosos. És cert que el seu motor de 218 cavalls és més potent que el bàsic, i que amb aquest sistema PHEV pot tenir una autonomia de més de 50 quilòmetres en manera cent per cent elèctric, que és un dels seus punts a favor.

Tanmateix, també ho és que, tenint en compte que el GLA amb motor de gasolina tenen un preu de partida de 38.683 euros, també amb els descomptes inclosos, la diferència de preu és de 10.000 euros, i allà sí que són molts els que decideixen 'plantar-se'.

 

Entre altres coses perquè, d'una banda, els que té un pressupost ajustat i fan un esforç per anarcap al GLA no volen afrontar una despesa tan elevada i, per un altre, els que no tenen en el pressupost u dels seus principals arguments de compra potser prefereixen optar per destinar aquests 10.000 euros de diferència a tenir un GLA de combustió però amb un millor motor o alguns 'capricis' quant a l'equipament.

Així, és més que lògic que, malgrat que el GLA PHEV sigui un SUV top, molts prefereixin anar cap a un GLA de gasolina veient l'enorme diferència de preu en un model que ja per si mateix no és precisament un dels més barats del mercat.