El Ford Kuga és una de les moltes propostes que té la marca americana en el segment dels SUV. En aquest cas, en el segment dels SUV de mida mitjana, on competeix contra grans noms com el Nissan Qashqai, el Hyundai Tucson o el Kia Sportage, entre altres.

Un Kuga que pot presumir, com és habitual en la gran majoria de models de Ford, de comptar amb una molt bona relació qualitat/preu. El problema en el seu cas és que, per molt que els seus 27.496 euros amb el descompte ja inclòs de 4.584 euros de la seva versió d'accés siguin un bon preu, hi ha una alternativa prèmium que per a molts és una opció millor.

 

No és cap altre que el Mazda CX-30, un SUV una mica més compacte que el Kuga però que tenen dos punts molt al seu favor que fan d'ell un dels millors models a tenir en compte si no es vol pagar el preu del model americà.

El Mazda CX-30 és un SUV amb etiqueta ECO de la DGT que, per a molts, és millor que el Ford Kuga

Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de la versió d'accés del Mazda, és de 24.025 euros comptant amb un descompte per finançament de 4.600 euros. Un preu que, tenint en compte que el model japonès és tot just 20 centímetres mes curt i tan sols 30 litres menys de capacitat de càrrega al seu maleter, fan d'ell un SUV molt més atractiu.

I el millor de tot és que no és que el Mazda sigui un SUV millor perquè és més barat o perquè tingui un disseny potser més refinat, sinó perquè compta amb un motor que és millor que el del Ford.

 

Mentre el Kuga arriba amb un 1.5 EcoBoost de 120 cavalls, una mecànica senzilla però correcta, el CX-30 ho fa amb un 2.0 SKYACTIV-G de 122 cavalls que, ull, compta amb un sistema de micro hibridació. D'aquesta forma, mentre que el Ford s'ha de conformar amb l'etiqueta C de la DGT, el Mazda compta amb l'etiqueta ECO. Tenint en compte que és un model que sembla destinat a un trànsit normalment urbà i interurbà, és evident que comptar amb aquesta etiqueta és un plus per al Mazda.

A més, també pot presumir de tenir un equipament de sèrie molt top. I és que compta, entre altres coses, amb fars LED, Head Up Display, control de creuer adaptatiu, avís precol·lisió, sistema de navegació, control d'angle mort, bluetooth i l'USB.

D'aquesta forma, tret que la prioritat sigui sí o sí tenir un SUV amb una capacitat més gran de càrrega i una habitabilitat més gran, on el Kuga sí que gana al Mazda, és el model japonès el que, comptant amb motors molt més eficients, amb un equipament top, un disseny elegant i esportiu i, a sobre, un preu més de 3.000 euros més barat, el que ha de ser l'opció elegida en una compra més racional.