Si hi ha un models que pot resumir l'essència de Dacia en tots els sentits aquest no és un altre que el Sandero, un utilitari que ha estat i continua sent la millor arma de la marca romanesa a Espanya i a Europa.

Un model que basa el seu èxit, com és habitual a Dacia, en el seu preu. I és que, si bé és cert que cada vegada són més les marques que estan apostant per entrar en la guerra de preus baixos amb el fabricant associat a Renault, Dacia continua sent el rei en aquest segment.

En el cas del Sandero, és la versió Stepway la més reeixida a les nostres carreteres, unes versió que presumeix de tenir una imatge més campera i crossover que encaixa millor amb la tendència actual del nostre mercat. Un 'germà petit' del Duster que molts veuen, i amb raó, com una alternativa més barata als Seat Arona, Renault Captur i companyia.

 

El problema en el seu cas és que, com està passant també amb altres models, la situació econòmica a Espanya i a Europa derivada de les crisis en els últims anys, el seu preu és cada vegada més alt i, per a molts, ha deixat ja de ser una ganga.

El Dacia Sandero Stepway continua sent dels més barats, però ja no és una gana

I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu d'aquest model en la seva versió d'accés és de 13.519 euros sempre que es financi la compra amb la marca romanesa, obtenint així un descompte associat al finançament de 1.759 euros.

És més que evident que, veient el preu de la resta de models del seu segment, és un preu molt baix i aquest Sandero Stepway continua sent un model low cost molt a tenir en compte, però també ho és que potser la paraula ganga ja no sigui la més adequada.

Un Sandero Stepway que basa el seu èxit en, més enllà del seu preu, el seu motor, un dels grans encerts de la marca. I és que arriba de sèrie amb un 1.0 ECO-G de 100 cavalls de potència que està adaptat per poder utilitzar gasolina i gas GLP. Un motor que, si bé no promet grans prestacions sí que té un consum moderat i, sobretot, li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un detall no precisament menor i que molts consideren com el factor diferencial per anar cap a ell.

 

D'altra banda, malgrat que el seu equipament és lluny del que tenen molts de generalistes, no és tan bàsic com el que té el Sandero d'accés. I és que arriba de sèrie amb aire condicionat, ràdio Mitjana Control, bluetooth, USB, fars LED, encesa automàtica de llums, fars antiboira, control de creuer, barres de sostre modulars, alçavidres elèctrics davanters, tancament centralitzat amb comandament i ordinador de viatge.

Un model que, malgrat que ja no és una ganga (cada vegada està més lluny dels 10.000 euros), segueix sent una opció perfecta entre els que busquen un low cost.