Males notícies per a Dacia. La marca romanesa, expliquen, ja s'olorava que aquest mes de febrer no anava ser precisament bo en conte a vendes, entre altres coses perquè, després d'un mes de gener en què les vendes generals van baixar molt, el segon mes de l'any la situació ja s'ha estabilitzat.

Un mes de febrer en què Dacia ha aconseguit posar tres dels seus models dins del top 100 a Espanya: el Sandero, el seu top vendes, el Duster, el SUV low cost per excel·lència a Espanya, i el nouvingut Jogger, un crossover familiar de set places que està cridat a ser una de les grans esperances de la marca en aquests pròxims temps.

Això sí, els tres models s'han quedat lluny dels primers llocs. Especialment preocupant és el ritme de vendes del Duster. Si bé és cert que el Sandero, malgrat no tenir ara l'èxit que ha tingut en altres temps, continua sent entre els més venuts (ocupa l'onzena posició amb 2.065 matriculacions des de començament d'any), el Duster ha fet una davallada important.

Les xifres de vendes del Duster que preocupen, i molt, a Dacia

I és que, sumant les venes de gener i febrer, el SUV de Dacia ha aconseguit tot just 825 matriculacions, una xifra que el situa en una molt discreta posició número 44, molt lluny dels primers llocs.

I el que és pitjor per al Duster és que són molts els SUV que té per davant, per la qual cosa no és un problema del segment per si mateix, sinó del propi model de Dacia. Un SUV que es va actualitzar recentment per donar-li una segona vida a aquesta generació però que sembla que està pagant precisament el preu de ser un model ja 'veterà'.

En aquest sentit, no són pocs els que, malgrat ser models diferents, prefereixen anar a buscar la versió Stepway del nou Sandero, mes moderna i atractiva quant a disseny que el Duster, que cap a el SUV.

 

Entre altres coses també perquè el Sandero Stepway és un model més barat que el Duster. I allà és on el SUV de Dacia pateix. Pateix perquè, a diferència del que passava fa temps, ara els SUV compactes són els que més vendes aconsegueixen.

Així, no són pocs els que, per molt que aplaudeixin els bons preus de Dacia en les versions més senzilles del Duster, prefereixen per a una mica més i poder optar a models millors com el Peugeot 2008, el Seat Arona o el Renault Captur, models també amb una excel·lent relació qualitat/preu.

A Dacia no dubten de la traça del seu Duster en el que queda d'any, que no és que sigui pocs precisament, però fan gust molt bé que potser l'època de glòria del seu SUV, almenys la d'aquesta generació, pot ser que ja estigui acabant. Almenys és el que indica la seva posició actual en el rànquing general de vendes a Espanya.