El Dacia Duster és un dels models que ha revolucionat el mercat europeu. I és que, com passa amb el Dacia Sandero, el Duster pot presumir de ser un SUV únic en la seva espècie: un low cost que, si bé és cert que en alguns aspectes està per sota quant a qualitat de molts dels SUV generalistes, és una de les principals opcions per als que busquen, sobretot, un preu imbatible.
Això sí, com bé saben els que tenen ja un Duster o els que tenen intenció de fer-se amb un d'ells, aquest SUV no és que sigui sinònim precisament d'esportivitat. Ull, aquest tipus de carrosseria no convida a res en aquest sentit, però és evident que en marques com Audi, BMW o Mercedes, on no és el preu el principal argument de compra, sí que saben dissenyar i fabricar SUV esportius.
A Dàcia sí que tenen versions del Duster que compta amb un nivell d'equipament comparable al de qualsevol SUV generalista, però a nivell de disseny continua sent molt enrere. És per això que, en una decisió inesperada, un dels preparadors més famosos del món, PRIOR Design, va decidir fa uns mesos embarcar-se en un projecte més que agosarat: convertir al Duster en un SUV molt esportiu i que entre els per ulls.
PRIOR Design llança un kit que transforma el Dacia Duster en un SUV prèmium
No és que sigui un secret que si per alguna cosa és conegut aquest preparador no és precisament per donar-li un aire nou a models low cost, sinó més aviat el contrari. És per això que molts van posar en dubte que PRIOR pogués deixar a tot el món amb la boca oberta amb el seu kit per al Duster.
Res més lluny de la realitat. I és que, com bé podem veure en el següent vídeo, el preparador ha fet un treball fantàstic, convertint a aquest Dacia Duster en un SUV que, ara sí, pot presumir de ser gairebé de luxe.
Un dels punts clau d'aquest kit és el seu eixamplament de la carrosseria que es complementa amb uns afegits en els passos de rodes. Afegits que s'estenen pels faldons laterals fins a la part posterior.
Quant a la part posterior, aquest Duster ideat per PRIOR compta un gran difusor aerodinàmic així com dues grans escapades que s'allunyen molt del diàmetre habitual del model sense retocs.
D'altra banda, és important destacar que aquest kit que té un preu d'uns 3.500 euros, està fabricat en fibra de vidre reforçada amb plàstic denominat «DuraFlex».Un material que es caracteritza per ser més flexible que la fibra de vidre clàssica, però que, a més, ofereix un acabat més net, llis i fàcil de pintar. Un kit amb què el Duster deixarà de tenir les poques aptituds offroad que tenia però que, sens dubte, centrarà moltes mirades a les grans ciutats per les quals es deixi veure.