El Cupra Formentor és un dels models de moda al nostre país. D'això, veient as xifres de vendes, no hi ha cap dubte. El primer models dissenyat íntegrament per la jove marca esportiva de Seat ha acabat aquest passat el 2021 en una més que digna posició número 31 en el rànquing general de vendes, ajudant així que Cupra, com marca, ho faci en la 21.

Un Formentor amb el qual Cupra no ha volgut fer una altra cosa que consolidar la marca al nostre mercat. Com bé saben els amants de l'automobilisme, Cupra era fins fa molt poc la divisió esportiva de Seat, una divisió de la qual naixien les versions més esportives de models com el Seat León.

La idea de Seat en fer de Cupra una marca pròpia no era cap altra que la de posar al mercat models amb aquest aire esportiu a un preu assequible. El problema amb el Formentor, o almenys ho és per als compradors més exigents, és que Cupra s'ha quedat en un terme mitjà que no els convenç.

El Cupra Formentor més venut no compleix les expectatives

I és que no és cap secret que bona part de l'èxit aconseguit pel Formentor correspon a les versions més bàsiques. La més senzilla té un preu molt atractiu, 32.400 euros. Això sí, és una versió que no pot presumir precisament de ser molt esportiva.

I és que arriba amb un 1.5 TSI de 150 cavalls que, sens dubte, s'allunya molt de les xifres de les que podien presumir a Cupra fa anys i que feia de la divisió esportiva de Seat un referent entre els més exigents.

És cert que dins de la gamma del Formentor hi ha opcions molt potents, com la que arriba amb un 2.0 TSI de 245 cavalls o la més potent de totes, un 2.5 TSI de 390 cavalls de potència, però són versions els preus de les quals s'allunyen molt del desitjat i s'apropen massa als prèmium.

Així, si bé és cert que Cupra està més que acontenta amb la traça del seu Formentor, no són pocs els que es queixen que la marca ha perdut aquest esperit realment esportiu que tenia quan sí que formava part al cent per cent de Seat. Això sí, tenint en compte les xifres de vendes, sembla que serà difícil que, almenys amb el Formentor, Cupra decideix retirar del mercat les versions més bàsiques, que són les més venudes, per complaure els més exigents.