Per molt que els models de Dacia siguin en boca de molts i que siguin models que, pels seus baixos preus, en molts casos aconsegueixin bones xifres de vendes, en d'altres són models que no generen les vendes esperades.

Saben molt bé a la marca romanesa que, més enllà del seu Sandero i el seu Duster, la resta de models de la seva gamma el té complicat per triomfar. Dos bons exemples d'això són el Jogger i el Spring, dos models que no tenen res a veure però que competeixen en segments que no és que siguin precisament senzills.

 

D'una banda, el Jogger és un familiar de dimensions considerables, un model que competeix en un segment que no té el nivell de vendes que el que tenen el dels compactes o el dels SUV. Per un altre, el Spring, un low cost que competeix en el dels elèctrics, un segment amb una quota de mercat que amb prou feines supera el 6 per cent a Espanya.

Les vendes del Dacia Spring no són, de moment, les que a Dàcia s'esperaven

A la marca sabien que, per molt que el seu Spring pogués presumir de ser un dels elèctrics més barats del mercat, per no dir el més barat, no anava a ser fàcil que tingués èxit a Espanya. Això sí, esperaven que, en almenys en algun moment, sí que entrés dins del top 100, una cosa que de moment no ha succeït.

Però potser el cop més dur a la marca romanesa no és que el Spring sigui a anys llum quant a vendes de models com el Sandero o el Duster, fins i tot també del Jogger, sinó que les vendes totals en aquests tres primers mesos de l'any són tan baixes que el seu elèctric s'ha quedat fora, de moment, del top 25 dels elèctrics.

I és que aquest low cost ha aconseguit tan sols 85 matriculacions, una xifra que s'allunya moltíssim de la qual han collit els elèctrics més venuts com el Tesla Model 3, amb 1.133 vendes, el Kia e-Niro, amb 733 o el Fiat 500e, amb 343 vendes. Així, fins ara, el Spring ocupa la posició 28 en el rànquing dels elèctrics, una posició molt preocupant per a la marca.

 

Entre altres coses perquè no hi ha solucions senzilles en aquest cas. Amb un preu tan baix una rebaixa no és la solució. Sí que ho seria augmentar les seves prestacions, amb un motor més potent que l'actual, que tan sols té 45 cavalls, i amb una autonomia més gran, però llavors el seu preu pujaria i se situaria al nivell d'altres models de més qualitat, per la qual cosa perdria la condició de low cost.

Una condició que, almenys en aquests tres primers mesos de 2022, no li està ajudant precisament. Veurem si la marca romanesa opta per moure fitxa en algun sentit o no, però és evident que el seu Spring, de moment, no arrenca.