BMW va acabar l'any 2021 passat sent la marca prèmium més venuda a nivell global. Un èxit molt important per part del fabricant alemany que, després de cinc any veient com havia estat Mercedes la que aconseguia el tron, va aconseguir donar-li la volta a la situació.
Expliquen des de BMW que bona part de l'èxit en aquest sentit es va deure a la millor gestió per la seva part respecte a Mercedes de la crisi de semiconductors. Tanmateix, almenys a Espanya, sembla que els de Munich no han arrencat gaire bé precisament aquest any.
I és que, si tenim en compte les xifres de vendes acumulades en els tres primers mesos d'aquest 2022, veiem com és BMW la marca que es queda per darrere dels seus dos principals rivals, Audi i Mercedes.
Mercedes, amb 7.126 vendes, i Audi, amb 6.527 vendes, estan per davant de BMW, que ha aconseguit 6.293 vendes, gairebé 1.000 menys que els de l'estrella de plata. Una important baixada quant a vendes que té com un dels principals responsables al BMW X3.
El BMW X3 desapareix del top 100 al març
No és que sigui cap secret que el BMW X3 és, juntament amb l'X4, un dels SUV amb més pes històricament a Espanya. Un model que sempre s'ha caracteritzat per tenir bones xifres de vendes però que en aquests últims mesos ha anat caient a poc a poc.
Les tot just 172 vendes del mes de febrer passat, que juntament amb les de gener van fer que aquest SUV ocupés la posició 76 del rànquing general a Espanya, ja van ser un avís. I un avís seriós. Això sí, el que probablement no s'esperaven en BMW és el toc d'atenció del mes de març.
I és que ha estat en aquest últim mes quan aquest BMW X3 no ha aparegut ni entre els 100 primers classificats. Tenint en compte que l'últim de la llista ha estat el Mitsubishi Eclipse Cross amb tot just 151 vendes, és evident que el SUV alemany ha aconseguit una xifra molt baixa.
Això sí, com bé saben en BMW, aquestes males xifres de vendes no són precisament casualitat. I és que la marca acaba de presentar i posar a la venda l'actualització de meitat de cicle d'aquest SUV, que va sortir al mercat el 2017 i que, per a molts, necessitava ja una revisió.
I, com sol ser habitual en aquests casos, aquesta actualització de meitat de cicle ha arribat amb petits retocs estètics, canvis en la seva gamma, millores quant a seguretat i equipament i, també, canvis en el seu preu.
Així, que les vendes hagin caigut respon precisament a això, al fet que molts esperen ja poder fer-se amb el nou model per molt que sigui més car (la nova versió arrenca des dels 52.600 euros. D'aquesta forma, malgrat que a BMW no li ha fet gaire gràcia veure que el seu X3 ha desaparegut del top 100, a la marca confien en què, a mida quela nova versió es vagi assentant, les xifres de vendes tornin al camí habitual.