DS no és entre les marques més venudes a Espanya. La firma de luxe de Citroën està lluny de registrar les xifres de vendes de Mercedes, Audi o BMW. Tot i així va aconseguir ficar un model entre els 100 cotxes més venuts el mes de setembre passat. I no era el més barat de la gamma precisament.
DS, segons dades d'Anfac, va registrar 314 matriculacions el mes de setembre passat al territori espanyol. Amb elles es va situar al lloc 29 de les marques més venudes. I encara que en el còmput global de l'any la cosa millora, ja que se situa al lloc 24 gràcies a 3.439 unitats venudes, se situa molt lluny de les 26.698 vendes de Mercedes, les 25.506 d'Audi o les 21.531 de BMW.
El DS 7 Crossback es porta gairebé la meitat de les vendes de la firma prèmium
No obstant això, DS aconsegueix tenir presència entre els 100 cotxes més venuts a Espanya. Ho fa amb el DS 7 Crossback, que no seria el model més barat de la gamma. En supera en preu altres com el DS 3 o el DS 4. Només el DS 9 se situa per sobre. Queda clar que els qui elegeixen un DS prefereixen quedar-se amb el millor de la marca.

Concretament, el DS 7 Crossback va registrar 178 matriculacions al setembre. En suposen més de la meitat de les vendes del fabricant. I es va situar al lloc 97 dels més venuts. En el mateix ordre, acumula 1.807 vendes a Espanya el 2022, ocupant el lloc 91 dels més venuts i emportant-se'n més de la meitat de les vendes del fabricant.
Tres versions mecàniques disponibles de moment
Un model que actualment es pot configurar en la pàgina web del fabricant en tres versions mecàniques, una dièsel, una gasolina i dos hibrides endollables. El dièsel es configura amb un motor turboalimentat BlueHDI que desenvolupa 130 CV de potència i 300 Nm de parell màxim. Està gestionat per un canvi de marxes automàtic de 8 relacions. I treballa sobre l'eix davanter.
El gasolina munta un motor 1.6 Puretech de 180 CV de potencia, gestionat per un canvi de marxes automàtic de 8 relacions i un sistema de tracción davantera.

La gamma PHEV comença amb l'E-Tense 225. Utilitza un bloc compost d'un gasolina PureTech de 180 CV i un motor elèctric de 110 CV. En total aconsegueix 225 CV de potència. I està gestionat per un canvi de marxes automàtic de 8 relacions i un sistema de tracció davantera.
En la zona media se encuenta el E-Tense 4x4 300. Combina un gasolina de 200 CV y dos elèctrics de 110 CV y 112 CV, respectivament En total aconsequeixen 300 CV, gestionat pel mateix canvi de marxes i per un sistema de tracció total.
I per sobre tenim l'E-Tense 4x4 360. Utilitza el mateix bloc que l'anterior, però consegueix 360 CV de potència. En ambdós casos els motors elèctrics s'alimenten d'una bateria d'ions de liti de 14,2 kWh amb les quals aconsegueixen 65 km d'autonomia en mode 100% elèctric.
I quant als preus, la gamma PHEV arrenca en 50.499,99 euros, mentre que les versions dièsel ho fan en 40.699,99 €.