Marques com BMW, Mercedes i Audi són molt conscients de què, a diferència del que va passar fa ja molts anys, quan podien presumir de ser les marques que dominaven de forma més que notable el segment dels prèmium a les carreteres europees entre altres coses perquè tot just tenien rivals directes, en els últims temps són molts els fabricants que estan desembarcant les carreteres del vell continent per robar-los vendes a les alemanyes.
Sobretot des de dins del joc dels cotxes elèctrics, una nova oportunitat per a bona part dels fabricants que triomfen als seus respectius mercats lluny de les carreteres europees de triomfar a Europa.
Tan sols fa falta veure quantes marques que arriben procedents d'Àsia així com del mercat nord-americà estan desembarcant ara a les carreteres del vell continent per intentar fer-se buit, especialment en el segment de les prèmium, un segment en el qual els cotxes elèctrics estan guanyant cada vegada més pes.
És que, si bé és cert que bona part de les marques generalistes a Europa estan posant també a la venda models elèctrics, es pot tenir en compte que aquest tipus de cotxes no són barats, per la qual cosa són els conductors amb pressupostos més folgats els que veuen en ells opcions més atractives.
El TOGG TX10 arriba a Europa per robar-los vendes a les prèmium
Però el curiós del cas és que, com bé saben els que busquen súper elèctric de caràcter prèmium, també estan arribant noves opcions a les carreteres europees com és el cas del TOGG TX10, el primer model de la jove marca turca que s'ha estrenat en aquest 2023.
Un model que almenys de moment tan sols es podrà comprar al mercat holandès, un mercat en el qual els cotxes elèctrics tenen una quota més gran|important respecte a d'altres i les carreteres del vell continent. Això sí, des del fabricant han deixat molt clar que la idea és que aquest model s'acabi venent també en altres països europeus.
De moment es desconeix els seus preus a Europa, però tenint en compte que a Turquia es ven per uns 40.000 €, és evident que és un model dirigit a robar-los vendes a les marques prèmium alemanyes així com a altres fabricants com Volkswagen, un dels quals més ha apostat pels models elèctrics. Amb una autonomia superior a 500 km en la seva versió més ben dotada i un disseny i equipament més que notable, aquesta novetat apunta a ser com menys interessant a Europa.