Com bé saben a BMW, un dels aspectes clau actualment perquè un model elèctric tingui èxit al nostre mercat i en la resta de mercats europeus és la seva autonomia.
I és que, fins que la xarxa de carregadors no sigui comparable a la xarxa de gasolineres que es poden trobar actualment a les carreteres del vell continent, els cotxes elèctrics continuen tenint l'autonomia u dels seus principals factors a favor o en contra.
No és casualitat llavors que marques prèmium com l'alemanya, així com estan fent també un Mercedes i un Audi, estiguin llançant models elèctrics que compten cada vegada amb més autonomies, entre altres coses perquè són molt conscients dels clients que paguen per un cotxe elèctric, i més quantitats tan altes com és en el seu cas, no volen dependre tant de la càrrega com als cotxes elèctrics de gamma mitjana o low-cost.
La bateria que gairebé dobla l'autonomia del BMW iX
Un dels models de BMW més ben dotats en aquest sentit és el iX, un model que en la seva versió de més autonomia acaba homologant una xifra de 629 km segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra ja molt considerable sent a més un SUV, un tipus de cotxe que no compta amb el millor coeficient aerodinàmic precisament de mercat.
Però el millor en el seu cas és que aquest model pot arribar a comptar amb gairebé 1000 km d'autonomia, encara que per a això és necessari fer un canvi de la bateria. Va ser fa ja un temps quan BMW es va associar amb una petita empresa americana amb seu a Michigan, Our Next Energy (ONE) amb l'objectiu que fos aquesta empresa la que desenvoluparà bateries que poguessin reemplaçar a les quals pugen ja en els models de la marca alemanya per guanyar així més autonomia.
I el cert és que els primers resultats amb aquest model elèctric han estat més que sorprenents, entre altres coses perquè el fabricant alemany apunta que amb el primer canvi de bateria i han aconseguit arribar gairebé als 1000 km d'autonomia, una xifra que molts models de combustió no són capaços de tenir. El secret en aquest cas és que, fent servir el mateix mòdul que el model de sèrie en el qual hi ha una bateria de105 kWh, ONE és capaç d'introduir una pila amb una capacitat de 185 kWh.
Veurem fins a quin punt BMW vol implementar o no aquest tipus de bateries en els seus models a tall d'accessori o simplement es tracta d'un projecte per conèixer fins a quin punt els seus models podrien tenir més gran rang, però el que és evident és que arribar a 1000 km d'autonomia que és una xifra allà molt interessant.