No és que sigui precisament cap secret que la tendència en la indústria de l'automòbil en els últims anys ha estat la de concentrar cada vegada més fabricants de la mà d'un gegant automobilístic, de tal manera que així diferents fabricants poden compartir tecnologies i plataformes per a, així, acabar tenint més beneficis i menys costos a l'hora de fabricar un cotxe.
En el cas de Renault, més enllà de ser una marca que fa anys que està associada a un Mitsubishi i a Nissan, el fabricant francès comparteix bona part de les seves tecnologies i de les seves plataformes amb Dacia, el que permet que el fabricant low-cost pugui fabricar models amb una tecnologia que no és que sigui precisament de baix cost i després jugar amb la qualitat de materials i els equipaments per acabar rebaixant el preu dels seus models.
Un molt bon exemple d'això és la nova generació del Dacia Duster, un model que ha fet un salt endavant en tots els sentits i que, de fet, pot presumir de fabricar-se amb la mateixa plataforma amb què es fabriquen models de Renault com és el cas del Clio, el Captur, l'Arkana o el nou Symbioz.
El Dacia Duster, una opció cada vegada millor
És cert que és un model que, tenint en compte que ha millorat en tots els sentits i tenint en compte també la inflació generalitzat en els últims anys, ha augmentat considerablement el seu preu de partida respecte a les primeres generacions, però continua sent una de les opcions més barates dels seus segment.
És més, es pot destacar que aquest model en la seva versió d'accés és més barat que el Renault Captur en la seva versió més senzilla, una cosa que el converteix en una opció més recomanable no tan sols per preu sinó perquè és un model que compta amb més habitabilitat, més capacitat de càrrega al seu maleter i, sobretot, pot lluir l'etiqueta ECO de sèrie gràcies a comptar amb un motor de 100 cavalls que funciona tant amb gasolina com amb GLP, una cosa que no ocorre amb el Captur més senzill que arriba amb un motor de gasolina de 90 CV.
Evidentment el més recomanable és anar a buscar les versions superiors quant a equipament d'aquest Dacia, però es pot destacar que fins i tot des de la versió d'accés tampoc no trobarem a faltar, que hi ha que siguin molts els que ho vegis com una opció més recomanable que el Renault Captur més senzill de tots.