Hi ha cotxes que entren pels ulls i d'altres que conquereixen amb el cap. L'Skoda Octavia pertany al segon grup. No té l'estètica agressiva d'un SUV ni els aires esportius d'un cupè. És discret, sobri i, per a alguns, fins i tot poc atractiu. Però allà hi ha la clau: va contra les modes. I això el converteix en un cotxe racional que, a més, pot ser teu per només 200 euros al mes.

La seva proposta financera és tan directa com temptadora. Amb una entrada inicial de poc més de 5.700 euros i una quota mensual fixa, es converteix en un model a l'abast de moltes butxaques. L'última quota, propera als 20.500 euros, permet decidir si quedar-se amb el cotxe o canviar-lo. Davant rivals com l'Audi A5, el Citroën C4 X o el Toyota Corolla Sedán, l'Octavia juga amb el preu i la sensatesa com a principals bases.

Skoda Octavia
Skoda Octavia

No és la berlina més popular, però mereix ser tinguda molt en compte

En dimensions, està més prop d'una berlina de gamma alta que d'un compacte tradicional. Mesura 4,69 metres de llarg, 1,82 d'ample i té una batalla de 2,68 metres. Això es tradueix en un interior molt ampli, tant davant com darrere. El maleter mereix menció a part: amb 600 litres de capacitat mínima, es converteix en un dels més grans del seu segment. Perfecte per a famílies viatgeres o per a qui necessita espai extra sense haver de fer el salt a un SUV.

El cor de l'Octavia és un motor 1.5 TSI de gasolina amb quatre cilindres turboalimentats. Rendeix 115 CV i 220 Nm de parell, suficients per moure's amb solvència en tota mena de trajectes. A això se suma l'ajuda d'un sistema mild-hybrid que millora l'eficiència i atorga l'etiqueta ECO de la DGT. Associat a una caixa de canvis DSG automàtica de set marxes i tracció davantera, accelera de 0 a 100 km/h en 10,6 segons i assoleix els 203 km/h. Tot amb un consum oficial de 4,9 litres als 100 km.

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Compta amb l'etiqueta ECO i amb un equipament molt complet

Però el que més sorprèn és el seu equipament de sèrie. Fins i tot en l'acabat Selection, l'Octavia porta llantes de 16 polzades, fars LED, càmera posterior, sensors d'aparcament davanters i posteriors, a més d'accés i engegada sense clau. A l'interior, el conductor gaudeix d'un quadre digital de 10 polzades, mentre que en el centre del tablier destaca una pantalla de 13 polzades compatible amb Apple CarPlay i Android Auto. Un desplegament tecnològic més propi de segments superiors.

El confort tampoc no queda enrere. El climatitzador bizona, els materials de qualitat a l'habitacle i la bona insonorització converteixen cada trajecte en una experiència còmoda. Skoda aposta per la funcionalitat sense artificis, demostrant que no fa falta recarregar el disseny per transmetre sensació de luxe pràctic.