Una de les grans novetats en els últims temps a les carreteres espanyoles i europees ha estat l'arribada de la nova generació del Dacia Duster, un model que fa ja uns anys que pot presumir de ser l'autèntica referència entre aquells conductors que busquen un SUV de mida compacta i, sobretot, amb un preu bastant més baix que el que tenen els models generalistes.
El principal problema que té aquest model és que comencen a ser ja alguns els fabricants que arriben des de la Xina amb propostes molt interessants quant a relació qualitat preu i que, com ocorre amb models de marques com MG o Omoda, estan guanyant cada vegada més pes a les carreteres espanyoles, un tipus de mercat en el qual els fabricants low-cost tenen cada vegada més presència.
Precisament és MG, la històrica marca britànica ara en mans del gegant asiàtic Saic Motors, la que acaba de presentar la nova generació d'un model que està cridat a robar-li moltes vendes no tan sols al Dacia sinó a models generalistes que per estatus s'haurien de situar diversos esglaons per sobre.
El nou MG HS continua sent una ganga
Aquest model no és altre que el HS, el model que se situa per sobre del ZS i que, per mida, es converteix en un rival directe d'opcions tan assentades a les nostres carreteres com és el cas del Hyundai Tucson o el Nissan Qashqai, encara que per estatus al mercat el seu principal rival no és altre que el Dacia.
El millor en el seu cas és que, si bé és cert que el seu preu de partida frega els 30.000 €, les diferents promocions habituals a la marca deixaran el seu preu bastant per sota, convertint-lo en una opció molt interessant tant per motor com per equipament.
I és que la seva versió de combustió arriba amb un motor de 170 cavalls de potència que es pot associar tant a una transmissió automàtica com una de manual i, sobretot, molt bé dotat de sèrie el que es refereixi tecnologia i ajuts a la conducció, un dels seus principals arguments a favor més enllà del preu.
No és casualitat llavors que siguin molts els que assegurin que, una vegada s'assenteix al nostre mercat, aquest MG es vagi a convertir en un dels principals mals de cap de Dacia i de les generalistes.