Per molt que la immensa majoria dels fabricants estiguin lluitant en contra d'aquesta mesura, la Unió Europea continua insistint que la seva idea no és cap altra que la de prohibir a partir de 2035 la venda de cotxes nous a Europa que no siguin models 100 × 100 d'elèctrics.

Es tracta d'una mesura que, si bé és cert que està generant molta polèmica la indústria, no busca cap altre objectiu que el d'anar convertint la immensa majoria del parc mòbil europeu en un parc mòbil 100 × 100 elèctric, una cosa que acabarà succeint tard o d'hora en els propers anys.

En aquest sentit, almenys a Espanya, la quota de mercat que tenen els models elèctrics no és que sigui precisament molt elevada, sinó més aviat molt baixa. I és que amb prou feines un 6 % dels cotxes nous que es venen a Espanya són cotxes 100 × 100 d'elèctrics, el que reflecteix que, almenys de moment, són molts els conductors que continuen sense estar segurs del tot de fer el pas definitiu.

Com sol ocórrer en aquests casos, són molts els arguments a favor i en contra a l'hora d'anar a per un elèctric, però es pot destacar que un dels arguments a favor més importants i que més està convencent a molts a Espanya és el que costa circular amb un cotxe elèctric respecte al que costa conduir un cotxe de combustió, ja sigui gasolina o dièsel.

El consum és un dels grans punts a favor dels cotxes elèctrics

I és que no és que sigui precisament cap secret que, especialment si optem per instal·lar un carregador a casa o al garatge, i optem també per carregar el cotxe en les hores en què les tarifes elèctriques són més baixes, el cost per quilòmetre d'un cotxe elèctric acaba sent molt més baix que el cost per quilòmetre d'un cotxe de combustió.

 

Quant al preu que costa recarregar al 100 × 100 un cotxe elèctric, no ha estat altra que la companyia irlandesa Switcher la que, basant-se en les dades de Eurostat, ha realitzat un rànquing en el qual es pot veure a quins països és més car o més barat i era la bateria d'un cotxe elèctric.

Aquest estudi apunten que el cost d'omplir el 100 × 100 la bateria d'un cotxe elèctric amb una bateria de mida mitjana, és a dir, les més habituals al nostre país, és de 20,46 €, un cost molt més baix del que té evidentment omplir el dipòsit de gasolina o dièsel, que s'apropa perillosament als 100 €.

Això sí, es pot tenir en compte que l'autonomia mitjana d'un cotxe elèctric a Espanya ronda els 300 o 400 km, mentre que l'autonomia d'un cotxe de combustió o dièsel és de mitjana d'entre 700 i 900 km.