No és que sigui precisament cap secret que els motors dièsel estan condemnats a desaparèixer. També ho estan els de gasolina, però fa anys que els de gasoil estan en el punt de mira de les autoritats, que busquen anar a poc a poc eliminant aquest tipus de mecàniques a través de cada vegada més restriccions, entre altres coses perquè són mecàniques que contaminen més que les de gasolina.

Tanmateix, es pot tenir en compte que fabricants molt importants a les carreteres europees com és el cas de Volkswagen continuen apostant pel dièsel, entre altres coses perquè fas gust molt bé que és un tipus de motor perfecte per a aquells conductors que saben que faran molts quilòmetres a l'any i fer-los de forma habitual a altes velocitats a la carretera i autopista, on aquest tipus de mecànica ofereix el seu millor rendiment.

 

No és casualitat llavors que un dels seus models més esperats i que s'acaba de renovar, el Tiguan, continuï comptant amb motors dièsel dins de les seves opcions mecàniques. És més, no són pocs els que consideren que és precisament el Tiguan amb motor dièsel passa per ser una de les millors opcions, o almenys de les més racionals, dins de la seva gamma.

El Volkswagen Tiguan dièsel té un consum molt top

Tal com podem veure el configuradors de la marca alemanya, la versió més senzilla d'aquest Tiguan amb el motor dièsel 2.0 TDI de 150 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica de set velocitats té un preu de partida de 42.000 €. És un preu que se situa per sobre del qual té aquest mateix Tiguan amb el mateix acabat però amb el motor de gasolina eTSI també de 150 cavalls de potència i el canvi DSG de 7 velocitats però associat a un sistema de micro hibridació lleugera, que té un preu de partida que se situa just per sobre dels 39.000 €.

 

Però potser en aquest cas és que, tal com podem veure al propi configurador, la diferència de consums d'aquests dos models no és menor, tenint un consum homologat en el cas del dièsel de 5,3 l als 100 mentre que el consum de la versió amb motor micro híbrid ascendeix a 6, 1 l als 100 quilòmetres.

No són pocs els que, tenint en compte que la diferència de preu no és enorme i per molt que el dièsel no li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, consideren que, especialment per a aquelles famílies que sàpiguen que faran molts quilòmetres per autovia i autopista, el dièsel continua sent l'opció més recomanable, entre altres coses perquè amb el motor dièsel aquest SUV pot presumir de tenir consums que marquen models híbrids de categories inferiors.