La Direcció General de Trànsit (DGT) ha ampliat la quantitat de radars que operen a les carreteres espanyoles. En concret ha afegit 70 radars a la seva cartera, que han costat a les arques públiques 610.000 euros i que lluen un disseny gairebé invisible. Seran molt difícils de detectar a simple vista.

Val a dir que aquests 610.000 euros són un pressupost molt baix respecte al que estava estipulat inicialment. En aquest sentit, el contracte per a l'adquisició d'aquests radars mòbils publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) estava pressupostat en 1,3 milions d'euros. Tanmateix, només es van presentar dues empreses al concurs, sent Saima Seguridad SA la que es va emportar el contracte. Es tracta de la mateixa empresa que va servir radars a l'estat en una tanda anterior. El preu concret ha estat de 610.678,25 euros. Segons el Ministeri de l'Interior, és l'"oferta més avantatjosa per a l'organisme i per a l'interès general".

La DGT rep 70 nous radars d'última generació

Tornant a la carretera, tal com es pot llegir a la memòria del Ministeri de l'Interior, aquests 70 radars mòbils són un "complement als utilitzats en l'actualitat per exercir la vigilància que li competeix en matèria de velocitat de la xarxa viària de la forma més efectiva possible". I seran utilitzats per la Policia Local i per la Guàrdia Civil de Trànsit.

Aquests 70 radars se sumen als 545 que ja tenia la DGT. I les seves característiques els converteixen en els radars més avançats que hi ha a Espanya actualment.

Aquests radars mesuren 50 centímetres i pesen tres quilos. Gràcies a això són molt difícils de detectar. I compten amb alta tecnologia. D'una banda, són capaços de mesurar la velocitat dels vehicles en un rang d'entre 30 i 250 km/h. I són capaços de detectar vehicles a distàncies de fins a 50 metres. A més, poden controlar els diferents vehicles que circulen, així com actuar a dos carrils de la via. D'altra banda, la seva autonomia és d'unes cinc hores com a mínim. I es poden manipular mitjançant tecnologia 3G, 4G o per wifi.

Nou radar de la DGT
Nou radar de la DGT

Gairebé impossibles de detectar i instal·lables en motocicletes

Es pot dir també que aquests radars venen amb un maletí per al seu transport, un mesurador de velocitat, una tablet o ordinador en el seu defecte, un trípode amb ròtula d'orientació, un suport per instal·lar-lo als vehicles patrulla i un altre per instal·lar-lo a les baranes de la carretera.

"L'ús de cinemòmetres d'escassa mida, compacte, d'altes prestacions, fàcil maneig i ràpid desplegament de forma permetrà la seva utilització a qualsevol agent, independentment del vehicle en el qual patrulli: de quatre rodes o motocicleta", apunta el Ministeri de l'Interior.