Entre els molts objectius que tenen la Direcció General de Trànsit, el principal no és cap altre que el d'anar reduint de forma constant el nombre de morts a les carreteres espanyoles. Així, amb l'objectiu europeu d'aconseguir zero morts a les carreteres l'any 2050, cadascuna de les institucions dels diferents països d'Europa estan duent a terme diferents mesurades.

Evidentment es pot tenir en compte que hi ha certes mesures que arriben des de Brussel·les que són d'obligat compliment per part dels fabricants, entre elles la implantació d'alguns sistemes de seguretat als seus vehicles, entre ells els sistemes d'assistència a la conducció i de seguretat anomenats ADAS, que ajudar a evitar molts accidents.

Això sí, es pot tenir en compte també que al final la immensa majoria dels accidents que es produeixen tant al nostre país com a Europa venen donats per què els conductors involucrats, ja sigui directament o indirectament, han comès algun tipus d'infracció, ja sigui per un excés de velocitat, per no mantenir certes distàncies de seguretat amb els vehicles que li envolten o per altres motius.

La DGT vol saber-ne més dels accidents a Espanya

És per això que des de la DGT han decidit fer un pas endavant i, a partir del proper mes de juliol, serà d'obligat compliment que tots els cotxes nous que es venen al nostre país comptin amb un dispositiu anomenat EDR, que no deixa de ser un dispositiu gaire similar al de les famoses caixes negres dels avions.

En aquest dispositiu es registrarà la telemetria del cotxe, és a dir, dades com l'acceleració, la velocitat, l'angle de gir, la forces G o els graus de frenada entre molts d'altres.

Com apunten en la DGT, comptar amb aquestes dades els permetrà tenir més coneixement dels motius pels quals s'ha produït un accident i, per tant, podrà actuar en gran manera de cara al futur. Si bé és cert que són molts els que argumenten que aquest tipus de dispositius no deixen de ser certament perillosos referent a la intimitat dels conductors i de les seves dades, al final el que busquen en la Direcció General de Trànsit és evidentment reduir la sinistralitat, i comptar amb aquest tipus de dades serà una ajuda més que important.