La Direcció General de Trànsit és l'organisme oficial d'Espanya que s'encarrega de regular tot el que gira entorn de la seguretat de les carreteres, els permisos de circulació, les etiquetes mediambientals i altres tants aspectes relacionats amb el transport i els diferents vehicles que circulen pels carrers i les carreteres al nostre país.

En aquest sentit, si bé és cert que la DGT demostra estar sempre molt activa quant a les publicacions dels seus estudis en tot el que es refereix a matèria de seguretat, es pot tenir en compte també que és l'organisme que s'encarrega de fixar les normatives de circulació, i amb elles, algunes característiques d'algunes especificacions a l'hora d'obtenir certs permisos de circulació i certes normes que impedeixen fer-ne ús.

I és precisament aquest apartat de les normes i les restriccions per a algun tipus de conductes el que molts al nostre país desconeixen, entre altres coses perquè evidentment no els afecta directament, però això no significa que no et serà important conèixer-lo.

Les restriccions de la DGT per a segons quines malalties

Un bon exemple d'això és tot el que envolta les persones a les quals acaben de posar un marcapassos. En aquest cas, com informa la Direcció General de Trànsit, aquests conductors hauran d'estar almenys dues setmanes sense poder fer ús del permís de circulació B, és a dir, el carnet de conduir normal, i fins a quatre setmanes en el cas del permís de circulació C.

 

Pel que es refereix a persona que pateixin de malalties psiquiàtriques com és el cas de trastorns del son, de la personalitat, demència o ansietat, entre molts altres, han de tenir un informe mèdic favorable per poder fer ús del seu carnet i, per tant, conduir.

Per a malalties considerades molt més greus i que poden posar encara en més risc la seguretat del conductor i de la resta a les carreteres, com és el cas de malalties com l'Alzheimer, l'esclerosi lateral amiotròfica i l'esclerosi múltiple, la DGT pot fins i tot impedir l'ús del carnet de conduir.

Diferents mesures amb què aquest organisme oficial no fa cap altra cosa per intentar millorar la seguretat a les carreteres, el seu principal motiu de preocupació i, evidentment, uns principals motius de preocupació també del govern, entre altres coses perquè la mortalitat a les carreteres espanyoles continua sent molt més alta del desitjat.