Un dels principals objectius de la Direcció General de Trànsit és, com no podia ser de cap altra manera, augmentar la seguretat a les carreteres en els nuclis urbans del nostre país en tot el que es refereix al trànsit de vehicles.

En aquest sentit, aquest organisme és l'encarregat d'anar a poc a poc polint la normativa i adaptant als nous temps, així com també l'encarregada d'això, a través de diferents campanyes, conscienciant la població sobre la importància de la seguretat viària a les nostres carreteres.

És per això que el deixi et tenia preparat un pla de cara a aquest 2023, l'anomenat pla d'Estratègia de Seguretat 2023, un pla en el qual es preveien diferents canvis que afectaven diferents àrees pròpies de les competències d'aquest organisme.

 

Tanmateix, com bé saben en la DGT, de fet que fa ja una setmanes president del govern Pedro Sánchez anunciés la convocatòria anticipada d'eleccions i que, per tant, es dissoldrà el parlament, ha impedit que aquesta nova estratègia tirés endavant, per la qual cosa de moment està en stand by fins a la formació d'un nou govern.

Algunes de les novetats que pretén introduir la DGT

Un dels punts més importants d'aquesta actualització de la relativa que pretén dur a terme la DGT passa pels temps a l'hora de renovar el carnet de conduir. La nova normativa de la DGT tenia pensat que la renovació dels conductors entre 46 i 69 anys fos cada cinc anys, mentre que els majors de 70 anys d'edat haguessin de renovar el carnet cada dos anys.

D'altra banda, precisament la DGT, que és molt conscient que per molt que els majors de 65 anys siguin el col·lectiu que menys accidents provoquen és el col·lectiu amb més risc de mort en accident, que et implementar també una duresa més gran en els test psicotècnics per a la renovació de l'esmentat carnet.

De moment, això sí, tenint en compte que aquesta nova normativa no es pot aplicar fins a la formació del nou govern, programació es mantindrà com fins ara, és a dir, cada 10 anys fins als 65 anys cada cinc anys a partir de llavors.