Un dels grans objectius de la Direcció General de Trànsit, sinó l'objectiu més gran d'aquest organisme així com el gran objectiu que s'han marcat també a la Unió Europea, és el de reduir al màxim els accidents i les morts a les carreteres del nostre país.

En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma tenint a més en compte com ha canviat la indústria de l'automòbil en els últims anys i com ha canviat també la mobilitat al nostre país en els últims temps, en la DGT han decidit realitzar una sèrie de canvis per intentar frenar el nombre d'accidents mortals a les nostres carreteres.

Si bé és cert que moltes de les noves accions estan relacionades amb les noves tecnologies, es pot tenir en compte que algunes de les opcions que estan començant a posar ara en la DGT no són precisament noves, però sí que busquen posar fi algun de les actituds més comunes al volant al nostre país i que en alguns casos poden acabar provocant accidents molt seriosos. Un bon exemple d'això és el fet de conduir amb una sola mà.

Conduir amb una sola mà és molt perillós

En la DGT entenen que el fet de conduir amb una sola mà és una cosa molt perillosa per diferents motius. En primer lloc perquè el fet de conduir amb tan sols una mà no deixa de ser un sinònim de certa relaxació per part del conductor, una cosa que no pot succeir en cap cas i menús en autovies i autopistes on les velocitats són molt altes i el temps de reacció és molt menor.

Precisament en segon lloc apareix també tot el relacionat amb el temps de reacció ja que, en el cas d'haver de fer algun tipus de maniobra evasiva, tenir tan sols una mà al volant no ajuda que aquesta maniobra es faci de forma efectiva. És per això que, si bé és cert que no és que sigui precisament una de les opcions més posades al nostre país, la Direcció General de Trànsit ja estan començant a deixar molt clar que aquest comportament pot derivar en una multa, en aquest cas d'una sanció de 200 € i la pèrdua de fins a tres punts al carnet de conduir.

Però el propòsit d'aquesta nova estratègia per part de la DGT ja no és tant el de les mateixes multes, sinó el de conscienciar els conductors a Espanya que, per molt que avui dia els cotxes comptin amb molts sistemes d'ajuda i de prevenció d'accidents, el millor que es pot fer és, per molt que el context de la conducció sigui un context relaxat, ser sempre amb les dues mans al volant i sempre atent a la carretera.