Tenint en compte que el principal objectiu que té la Direcció General de Trànsit, la DGT, al nostre país no és cap altre que el de millorar la seguretat viària, és més que habitual que aquest organisme vagi introduint novetats de l'apartat legal i no només el que es refereix a multes infraccions, sinó també a tot el que gira entorn de l'atenció i, sobretot, a la renovació del carnet de conduir.

En aquest sentit, aquells que tenen menys de 65 anys saben molt bé que el carnet de conduir s'ha de renovar cada 10 anys, per la qual cosa no és un procés precisament gaire habitual és molt costós. Això sí, la cosa canvia a partir dels 65 anys, una edat en què la DGT ja comença a determinar que és millor anar escurçant els períodes de renovació per a així augmentar la seguretat a les carreteres espanyoles.

 

I és que, com va apuntar María José Aparicio, la subdirectora d'Educació i Formació Viària de la DGT, "el 30% dels morts en accidents de trànsit a la Unió Europea són majors de 65 anys, una xifra molt elevada. Tenint en compte que el nombre de persones majors de 65 anys a Espanya no ha deixat d'augmentar ni deixarà d'augmentar en els últims anys a causa de l'envelliment de la població, la DGT ha decidit prendre mesures.

A partir dels 70 anys la renovació del carnet serà cada 2 anys

Una d'aquestes mesures és que, a partir dels 65 anys, les renovacions seran cada cinc anys i que, a més, a partir dels 70 anys, la renovació serà cada dos anys. D'aquesta forma el que es busca és intentar que tots aquells més grans a Espanya que continuïn conduint es vagin sotmetent a proves físiques que determinin si la seva capacitat per ser al volant continua sent apta o no, i fer-ho no cada 10 anys ni cada 5 anys, sinó cada 2 anys.

D'altra banda, es pot destacar també que, més enllà d'escurçar el període de renovació, des de la DGT ja avisen que als majors de 70 anys se'ls realitzaran unes proves físiques més dures, evidentment adaptades a la seva edat, entre altres coses perquè lògicament certes actituds físiques a aquesta edat no són les mateixes que a edats menys avançades.

Tenint en compte el tant per cent de morts de majors de 65 anys a les carreteres europees, des de la DGT no volen fer una altra cosa que intentar que aquells conductors que ja no tinguin certes capacitats no posin en perill ni la seva vida ni la de la resta a la carretera.