Un dels grans objectius que tenen la immensa majoria de governs a Europa és el reduir la contaminació als seus països, per això cada govern ha decidit prendre una sèrie de diferents decisions per intentar que, especialment al sector de transport i de l'automoció, la contaminació sigui menor.

Al nostre país fa ja més de set anys que la DGT va implantar el sistema de les etiquetes mediambientals, un sistema que diferencia als models pel seu grau de contaminació, encara que, tal com han apuntat molts experts, és una classificació molt tramposa en molts sentits.

I és que es pot destacar que, per exemple, els models que compten amb un sistema de micro hibridació, és a dir, un petit motor elèctric que en cap cas no ajuda a moure el vehicle sinó que s'encarrega de petites tasques electròniques, compte amb la mateixa etiqueta que un motor híbrid auto recarregable, un model que sí que pot moure's en manera elèctrica i que per tant contamina menys i consumeix menys.

D'altra banda, es pot destacar també que els vehicles que compta amb un motor híbrid endollar parli tenen la mateixa etiqueta que els models 100 × 100 d'elèctrics, una cosa que no tenen cap tipus de sentit tenint en compte que els híbrids endolla parlis compten amb una autonomia elèctrica d'uns 50 km i que, quan s'acaba la seva bateria, entra en funcionament el motor de combustió que contamina igual que el de qualsevol altre cotxe.

Les noves etiquetes de la DGT

És per això que des de la Direcció General de Trànsit s'estan plantejant una nova manera d'etiquetar i de classificar els cotxes, adaptant-se així a una realitat més gran el que es refereixi la seva contaminació i no tant al tipus de motor.

Les que evidentment no canviaran seran les etiquetes A, B i C, etiquetes dirigides a models que no compten amb cap tipus d'hibridació i que continuen sent models que compten tan sols amb motors de combustió tradicionals, ja siguin dièsel o gasolina.

És a partir d'allà on entrarà en joc una nova etiqueta, l'anomenada ECO-, una etiqueta en la qual hi haurà classificats els models que comptin amb sistemes de la meva creació i els híbrids auto recarregables. Un esglaó per sobre arribar a l'etiqueta ECO, que en aquest cas serà per als motors híbrids endolla parlis, deixant així tan sols als elèctrics amb la possibilitat de lluir l'etiqueta ZERO, la que més beneficis tenen tots els sentits perquè precisament és el que compten els models amb motors 100 × 100 elèctrics que no contaminen.

Això sí, des de la pròpia DGT apunten que encara falta com a mínim un any perquè implanti en aquestes noves mesures i que tan sols es podran implantar una vegada s'aprovi la nova llei de mobilitat.