La DGT avisa: tenir la Balisa V-16 no et salva de la multa si no la portes a la guantera

Sis mesos després de la polèmica llei que obligava tots els conductors a haver de comprar la Balisa V-16, encara continua existint un gran desconeixement sobre el tema. Perquè hi ha molta gent que es pensa que l'important és tenir-la al cotxe, per evitar una possible multa, en cas que la policia decideixi revisar el vehicle. En certa part, aquesta afirmació és certa, però no et lliuraràs d'una sanció si la tens al maleter o en altres zones de difícil accés.

I és que, com s'especifica en la llei, ha d'estar a la guantera, o en algun lloc al qual puguis accedir fàcilment en cas de patir una avaria o un accident, que t'obligui a col·locar-la. Altrament, a ulls de la llei serà exactament el mateix que no portar-la a sobre, i això suposarà una sanció econòmica. Per sort, no és una multa especialment elevada, ja que no superaria els 100 euros. Però, de tota manera, és millor estalviar-se-la.

La balisa està pensada per alertar la resta de cotxes que circulen per la calçada que has tingut algun imprevist, que t'obliga a aturar la marxa, i per fer notar la teva presència, obligant la resta a haver d'extremar precaucions, i reduir la velocitat en el moment de passar prop de tu. Al marge de les polèmiques que existeixen per l'ús d'aquesta balisa, que no acaba de convèncer amb el seu funcionament, has de complir amb l'obligació, i sempre portar-la a sobre, i en una zona de fàcil accés.