No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que ocorria fa ja molts anys al nostre país, la immensa majoria dels cotxes avui dia compten amb sistemes de calefacció.
En els models més senzills es tracta d'un sistema de calefacció convencional en el qual és el conductor el que regula tant la temperatura com la potència, mentre que en els models més ben dotats tecnològicament és un climatitzador automàtic el que s'encarrega de gestionar la temperatura interna del cotxe.
El que és evident és que, tant a l'hivern el que es refereix a la calefacció com a l'estiu és el que es refereix a l'aire condicionat, aquests sistemes de climatització són més que benvinguts i són un element de confort a l'hora de conduir el nostre cotxe. Això sí, cal tenir en compte que un mal ús d'aquests sistemes pot acabar provocant una avaria important al motor del nostre cotxe, per la qual cosa és important evitar una acció que molts, sense pensar-lo, realitzen de forma habitual.
La climatització al ralentí no és una bona idea
I és que aquest tipus de sistemes, ja sigui un sistema de calefacció bàsica com un sistema de climatització automàtica, estan pensats per ser utilitzats mentre el cotxe està en funcionament, és a dir, mentre el motor està en marxa. És més que evident que si deixem la calefacció posada durant un breu moment en el qual som amb el cotxe encès però parats, és a dir, al ralentí, això no suposarà cap problema.
El problema pot arribar quan realitzem aquesta acció de forma habitual i durant molta estona ja que aquest sistema impedeix un correcte ús de la pressió necessària al funcionament de la bomba d'oli i així es redueix la seva capacitat de lubrificar aquestes parts mòbils del propulsor.
Així, forçar aquest sistema de calefacció o de climatització acaba derivant en un augment de temperatura més elevat de diversos components, per això, tal com recomanen molts mecànics i molts fabricants, el millor és no forçar en cap cas aquest sistema així com no encendre'l o no demanar-lo per sobre del requerit fins que el motor no assoleix la temperatura adequada.