Són molts els models que, hagin tingut més o menys èxit als diferents mercats a nivell global, formen ja part de la història de l'automobilisme. Audi és una marca que pot presumir de tenir alguns d'aquests models als seus catàlegs, ja siguin actuals o vintage.

Un d'ells és, precisament, un model d'Audi que, ull, ha passat de ser un dels més buscats i cotitzats al nostre mercat pels consumidors que buscaven un esportiu pur i prèmium a tenir els dies comptats no tan sols a Europa, sinó a nivell global.

No és cap altre que l'Audi TT, un esportiu que ha captivat a molts pel seu espectacular disseny al llarg d'aquests últims anys però que, doneu-vos els canvis actuals al mercat tant a nivell de tendència de carrosseries com, sobretot, quant a les normatives de contaminació, sembla que està condemnat a la desaparició.

A Audi no han apuntat res oficial sobre el seu futur a Europa, però tenint en compte que a Amèrica del Nord han llançat ja una edició especial en forma de comiat, molts donen per fet que aquest esportiu d'Audi correrà la mateixa sort al vell continent.

L'Audi TT, un dels models més ben valorats de la marca, té els dies comptats a Europa

Després d'anunciar que aquest Audi TT RS no serà capaç de complir les normatives d'emissions al Canadà, la marca ha optat per llançar una edició especial anomenada Heritage per al mercat dels Estats Units.

Tenint en compte que precisament és el mercat nord-americà el que porta anys sent el més important a nivell de vendes d'aquest esportiu, no són pocs els que apunten ja que, si desapareix del catàleg d'Audi als EUA té molts números que passi el mateix al catàleg dels països europeus.

En aquest sentit, fa unes setmanes ja es va saber que Audi havia optat per elimina del configurador del seu TT l'opció Roadster, és a dir, l'opció descapotable. D'aquesta forma, com bé podem veure al configurador de la marca, actualment tan sols es pot optar per les versions TT Tourist Trophy així com la TT RS Cupè.

El més bàsic de tots té un preu de partida de 56.260 euros, i arriba amb un motor 2.0 TFSI que lliura 197 cavalls i 320 Nm. En aquest cas, la transmissió és automàtica amb canvi seqüencial S Tronic, mentre que la tracció és davantera.

Veurem fins a quin punt Audi opta per continuar apostant per un model que està a punt de desaparèixer del seu mercat més reeixit i que, segurament, ho va a fer també en el nostre.