Per molt que a Dacia sàpiguen (i celebrin) que els seus Sandero i Duster són els dos models en qui s'està basant el seu èxit en Espanya, els romanesos no volen perdre terreny en un segment que, en uns anys, serà el més important al nostre país i a Europa: el dels elèctrics.

Si bé és cert que la quota de mercat dels models cent per cent elèctrics és encara avui dia molt menor, a poc a poc les vendes aniran en augment. És per això que, de fet, totes i cada una de les marques, des de les més low cost com Dacia fins a les més luxoses com Porsche, estan apostant per aquest tipus de models.

En el cas de Dacia, el seu primer cent per cent elèctric és un model que no ha passat desapercebut, el Spring. Un SUV cent per cent elèctric que, si bé és cert que ha rebut alguna crítica per les seves prestacions, la marca romanesa ha centrat els seus esforços en fer d'ell un model destinat a cobrir el trànsit urbà.

De fet, el Spring pot presumir d'haver acabat el passat 2021 com el quart model cent per cent elèctric quant a vendes a Espanya, per davant fins i tot de models top com el Peugeot e-208.

És per això que, veient que a poc a poc i sense fer molt soroll el SUV elèctric de Dacia va guanyant adeptes, la marca ha apostat per una novetat en aquest 2022 que segur que l'ajudarà a impulsar les seves vendes.

Dacia llançarà una versió Cargo per fer del seu Duster un vehicle comercial perfecte per a les grans ciutats

I aquesta no és cap altra que el llançament doni-la versió Cargo, una versió dirigida al transport per la ciutat i als professionals que necessiten un model amb certa capacitat de càrrega.

Dacia ha adaptat aquest model eliminant la fila posterior de seients de tal manera que la capacitat de càrrega del Dacia Spring Cargo serà de fins a 1.100 litres. D'altra banda, la seva capacitat de càrrega útil serà de 325 quilograms, una xifra molt top tenint en compte la mida d'aquest petit SUV.

Dàcia Spring CargoEl Dacia Spring estrenarà en aquest 2022 la seva versió Cargo - Dàcia

Quant al motor, aquest Spring Cargo comptarà amb el mateix sistema elèctric que el Spring convencional, és a dir, un motor de 44 cavalls de potència associat a una bateria de 26,8 kWh que li permetrà tenir una autonomia d'uns 230 quilòmetres.

De moment Dacia no ha donat a conèixer els preus d'aquest Spring Cargo, però és evident que els romanesos apostaran, com sempre, per preus low cost. Al cap i a la fi no deixa de ser la seva millor arma.