Amb més de 25.000 matriculacions en el que portem d'any i, sobretot, amb més de 5.000 vendes d'avantatge respecte al segon classificat, el Seat Arona, el Dacia Sandero té més que assegurada ja la seva primera posició en la llista de cotxes més venuts a Espanya en aquest 2023.
Una primera posició que no fa cap altra cosa que evidenciar que els models low cost són els models que més quota de mercat han guanyat en els últims temps, tenint en compte també que el MG ZS, un SUV low cost, es troba ja en la sisena posició.
Això sí, en Dacia sap molt bé que, com ha passat ja durant molts anys anteriorment, per molt que puguin presumir de tenir el model número u en vendes a Espanya i un dels models més venuts a Europa (el Sandero va acabar sent el segon cotxe més matriculat a Europa el 2022), com marca Dacia no té el pes que tenen altres fabricants, el menys al nostre país.
Dacia arrasa amb el seu Sandero, però han de guanyar presència amb altres models
L'objectiu de la marca és guanyar pes com a fabricant, per això, entre altres coses, ha optat en els últims temps per aventurar-se al terreny dels elèctrics amb el Spring i entrar en el segment dels familiars amb una proposta interessant com és el Jogger. A més, acaba de presentar la nova generació del seu Duster, un model que arribarà el 2024 precisament per intentar frenar el boom de vendes que està tenint el MG ZS.
I és que, veient les seves xifres com a marca a Espanya, el fet de tenir fins a 7 marques per davant és una cosa que en el fabricant associat a Renault volen canviar. Amb més de 44.000 vendes en el que portem d'any, Dacia ocupa ara la vuitena posició, amb Toyota, Kia, Volkswagen, Peugeot, Seat, Hyundai i Renault per davant.
Lluitar contra Toyota, Kia i Volkswagen sembla una tasca molt complicada, entre altres coses perquè són marques amb xifres de vendes molt elevades, però no seria estrany que Dacia fins i tot superés a Renault i a Hyundai el pròxim 2024, i més tenint en compte que el nou Duster apunta a convertir-se en un dels models més venuts al nostre país.
Evidentment en la marca estan més que satisfets amb els seus resultats, especialment amb el del Sandero, però des de Dacia asseguren que, sense tenir una ambició perillosa i desproporcionada, volen més.